Vandaag de eerste km's gemaakt met de nieuwe aanwinst. Erg leuk zo'n 16 klepper, het evenaart niet een boxer op carbs maar zeker niet onaardig, er zit een hoop pit in!
Maar toch wat dingetjes die me opvallen, het eerste is dat hij toch wat inhoudt. Bij constante snelheden en dan maar een klein beetje extra gas geven merk je dat hij wat inhoudt om vervolgens bij meer gas er lekker gretig vandoor te gaan. Het doet mij een beetje voelen als een 33 op carbs die niet lekker synchroom gesteld staan. Hij staat ook een beetje te schommelen in toerentallen bij warme motor. Het probleem doet ik zich voornamelijk voor bij warme motor, bij koude motor heb je het bekende stotteren wat ik gewoon voor lief neem.
Nou valt mij op dat er onder de CO stelschroeven bij de lucht inlaten wat pieletjes zitten waar mogelijk vacuum slangetjes op zouden kunnen zitten. Die zitten er echter niet. Horen die daar wel te zitten of is dit correct?
En valt er iets te stellen aan zo'n injectie boxer blok? Ik denk het eigenlijk niet maar toch..... zoals ik al zei, het lijkt net alsof het allemaal niet helemaal synchroon staat o.i.d.