Boyd
Full Member
Full Member

RE: lekke koppakking

ma okt 29, 2007 20:27

Is het niet toevallig de kachelkraan? Haal je mat er even uit en voel eens of je vloerbekleding nat is in de buurt van je gaspendaal. :P
Afbeelding

linnin

ma okt 29, 2007 21:12

heb nog geen matten... dr zit daar geen lek anders had ik t wel gezien :)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: lekke koppakking

wo okt 31, 2007 00:22

Terug naar waar het om gaat, Linda als je me even je adres gegevens via de PB doet kom ik morgen middag (dinsdag) even kijken bij de 145.

Groeten Sebastiaan
:-s Zijn 'we' al wat wijzer?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

wo okt 31, 2007 00:26

ik word met de dag (eigen)wijzer :lol:

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo okt 31, 2007 08:12

ik word met de dag (eigen)wijzer :lol:
Tis toch hoe ouwer hoe gekker?
Shut up and ride!

linnin

wo okt 31, 2007 08:57

Alfa 146ts komt vanmiddag kijken :)

alfa146ts

wo okt 31, 2007 15:49

Goedemiddag!!! Vandaag even bij de 145 wezen kijken, als eerste het koelsysteem en leidingwerk richting de kachel bekeken, daar kon ik zo op het oog en gevoel geen lek vinden.Daarna onder de kap gekeken rond de cilinderkoppen (boxer) en ook daar geen uitwendige lekkage's kunnen ontdekken..........Maar toen... :twisted: .in de olievuldop en vulpijp een extreme vorm van mayonaise ophoping en ook dezelfde smurrie in het koeltankje dus waarschijnlijk toch een koppakking.Motortje gestart, sloeg redelijk snel aan maar liep stationair een beetje onregelmatig, en bij gas geven begint het water in de tank te borrelen, lijkt er op of flink lucht in de tank word gebalzen.Even een kort ritje gemaakt (3min) en het lijkt tijdens lage toeren of het blok op 3 en soms op 2 poten loopt, daarna 1 voor 1 de bougie kabels tijdens stationair draaien los genomen en links is er nauwelijks verschil te merken aan het gedrag van de motor, recht reageerd veel heftiger.Kortom denk ik toch echt dat het de koppakking is.

Bijkomend aan het lijstje wat er al was met mankementen bleek dat de dempers voor ook aan het eind van het latijn zijn en ook had ik het idee dat 1 of meerdere van de motorrubbers aan vervanging toe zijn, gezien de leeftijd en de km stand zijn het buiten de motorstoring wel allemaal zaken die wel een keer te verwachten zijn, beetje jammer dat het net op zon moment gebeurd en zeker als je het karretje wat er voor de rest van binnen en buiten goed uitziet net in je bezit hebt.

Als je alles bij elkaar optelt kom je natuurlijk aan een aardige lijst met zaken die er moeten gebeuren en zul je moeten afwegen wat je moet doen in dit geval , vind je het wel of niet waard om zoveel geld in deze auto te stoppen.Ik persoonlijk zou er wel voor gaan ( ieder zen mening uiteraard) en gezien het feit dat ze erg verliefd is op der alfaatje en er erg mee zit denk ik ook wel dat het de keuze van haar is.Aangezien ik me als merk en stadsgenoot het aantrek doe ik een beroep op de mede-alfisten op dit forum om mee te kijken/denken naar eventuele oplossingen.Tips , adresjes andere ideen zijn uiteraard van harte welkom!! Wie weet kunnen we ervoor zorgen dat we dit leuke alfaatje met een nog veel leukere eigenaresse weer de weg op kunnen krijgen. :thumbs:

Groeten Sebastiaan.

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo okt 31, 2007 16:11

Het rijte en de oplossingen:

- draagarm links en rechts
- fuseekogel

Deze twee gaan samen. Als je de draagarm vervangt vervang je meteen de fuseekogel en de genoemde rubbers. Er is een adres dat ze verkoopt aangezien ze voor vele auto's identiek zijn. Ik zal het adres eens opzoeken. Volgens mij 70 euro in totaal.

- remblokken voor

Is een eenvoudig klusje en hoeft niet duur te zijn met standaard universele remblokken. Kosten ca. 45 euro.

- handremkabel aanspannen (schroefje aandraaien?)
- remlichtje rechts (nieuw lampje!?)
- achteruitrijverlichting (lampje of schakelaartje ook niet moeilijk/duur) schakelaar is 15 euro.

De koppakking is ook niet zo ingewikkeld bij een boxer. Ik weet alleen niet of je er makkelijk bij komt in een 145. In een 33 heb je ruimte genoeg om hem te verwijderen. Pakking kost 18 euro per kant.

Kortom, als er een handige klusser in de buurt is is dit een zaterdagje knutselen en je bent klaar. De kosten zijn zo'n 150 euro materiaal. Dus als je geen uurtarief kwijt bent....

Helaas woon ik wat uit de buurt.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 31, 2007 17:44

daarna 1 voor 1 de bougie kabels tijdens stationair draaien los genomen en links is er nauwelijks verschil te merken aan het gedrag van de motor, recht reageerd veel heftiger.Kortom denk ik toch echt dat het de koppakking is.
Dus maar één kopping, links!
Aangezien ik me als merk en stadsgenoot het aantrek doe ik een beroep op de mede-alfisten op dit forum om mee te kijken/denken naar eventuele oplossingen.Tips , adresjes andere ideen zijn uiteraard van harte welkom!! Wie weet kunnen we ervoor zorgen dat we dit leuke alfaatje met een nog veel leukere eigenaresse weer de weg op kunnen krijgen. :thumbs:

Groeten Sebastiaan.
Tja, ik sleutel louter niet-commerieel en doe dat dan ook louter voor de aardigheid, gezelligheid en om 'lotgenoten' te helpen. Mijn handen jeuken als het ware (Ik ga hier seksistisch getinte opmerkingen over krijgen, wedden?), echter heb ik op z'n vroegst begin december wat ruimte en vooral tijd. Dus als het even kan wachten.......
En in de buurt is het ook al niet, maar als dat het grootste probleem is......

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 31, 2007 18:05

Bijkomend aan het lijstje wat er al was met mankementen bleek dat de dempers voor ook aan het eind van het latijn zijn en ook had ik het idee dat 1 of meerdere van de motorrubbers aan vervanging toe zijn, gezien de leeftijd en de km stand zijn het buiten de motorstoring wel allemaal zaken die wel een keer te verwachten zijn, beetje jammer dat het net op zon moment gebeurd en zeker als je het karretje wat er voor de rest van binnen en buiten goed uitziet net in je bezit hebt.
Koppeling, hydraulische cilinders en lagers waren nog wel goed allemaal?

Waren de dempers dan lek? Zo niet dan is het APK goed, ja ook als ze inmiddels leeg gelekt zijn is het ook APK goed! :D Erg vreemd, maar waar.
Dempers hebben niet de 1e prioroteit, kunnen later ook wel een keer vervangen worden voor een paar frisse veerpootjes van iemand van hier ofzo.

Motorsteunen achja kan hinderlijk zijn als ze bonken met gas geven en gas loslaten, is niet iets wat direct gemaakt hoeft te worden. Zou ik ook niet mn 1e prioroteit aan geven, lekker laten zitten.dus :wink:
Als zij haar auto helemaal tiptop in orde wil hebben, hangt daar een heel ander prijskaartje aan natuurlijk en kan je waarschijnlijk nog wel even verder gaan met het aanvullen van het bestaande lijstje.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 31, 2007 18:14

Mijn handen jeuken als het ware (Ik ga hier seksistisch getinte opmerkingen over krijgen, wedden?
Zoals? In natu :-# betalen en dergelijke?

:mrgreen:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 31, 2007 18:21

Hoop dat het mee valt voor je , maar mochten de kosten toch teveel worden is het misschien verstandig om naar een andere 145 te gaan kijken (www.autogrood.nl) heeft er nog wel eens een paar staan , is mijn zwager dus korting kan ik nog wel wat regelen ;) 8) , ze zijn over het algemeen zwaar ondergewaardeerd dus relatief erg goedkoop in aanschaf.

Saluti , Marley164
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

alfa146ts

wo okt 31, 2007 18:34

daarna 1 voor 1 de bougie kabels tijdens stationair draaien los genomen en links is er nauwelijks verschil te merken aan het gedrag van de motor, recht reageerd veel heftiger.Kortom denk ik toch echt dat het de koppakking is.
Aangezien ik me als merk en stadsgenoot het aantrek doe ik een beroep op de mede-alfisten op dit forum om mee te kijken/denken naar eventuele oplossingen.Tips , adresjes andere ideen zijn uiteraard van harte welkom!! Wie weet kunnen we ervoor zorgen dat we dit leuke alfaatje met een nog veel leukere eigenaresse weer de weg op kunnen krijgen. :thumbs:

Groeten Sebastiaan.
Tja, ik sleutel louter niet-commerieel en doe dat dan ook louter voor de aardigheid, gezelligheid en om 'lotgenoten' te helpen. Mijn handen jeuken als het ware (Ik ga hier seksistisch getinte opmerkingen over krijgen, wedden?), echter heb ik op z'n vroegst begin december wat ruimte en vooral tijd. Dus als het even kan wachten.......

Linda ik zou zeggen dat dit een heel leuk aan bod is :thumbs:
Mischien elkaar even contacten, en Allesandro wat de lekke pakking betrefd lijkt het er idd op dat het aan 1 zijde is, ik heb zelf niet de middelen op metingen te verrichten, dat zou duidelijkheid scheppen.Ook begreep ik dat er een auto-ambulance in de familie was dus vervoer zal dan ook geen probleem zijn.Helaas ben ik zelf tot begin 2008 knetterdruk "thanks to the zorgverzekeraars" dus helaas zal mijn bijdrage zich beperken tot hier en daar wat informeren..exuses.... :cry:

Groeten Sebastiaan

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 01, 2007 11:14

Groeten Sebastiaan.

Linda ik zou zeggen dat dit een heel leuk aan bod is :thumbs:
Mischien elkaar even contacten, en Allesandro wat de lekke pakking betrefd lijkt het er idd op dat het aan 1 zijde is, ik heb zelf niet de middelen op metingen te verrichten, dat zou duidelijkheid scheppen.Ook begreep ik dat er een auto-ambulance in de familie was dus vervoer zal dan ook geen probleem zijn.Helaas ben ik zelf tot begin 2008 knetterdruk "thanks to the zorgverzekeraars" dus helaas zal mijn bijdrage zich beperken tot hier en daar wat informeren..exuses.... :cry:

Groeten Sebastiaan
=; Ja ho even! Laat ik ook een keer openlijk m’n goede bedoelingen zien, maar zeg er gelijk bij, dat ik voorlopig toch geen tijd heb. Ik dacht, dan kom ik er mooi onderuit.
Zo gaat dat wel vaker op dit forum. :? Ga jij het een beetje lopen aanmoedigen, da’s niet de bedoeling!
Er is inmiddels weer genoeg achterklap. (Was te verwachten, natuurlijk.) Niet voor jou persoonlijk bedoeld! :wink:

@linnin: Ik hoop dat je alsnog je auto voor niet te veel geld gemaakt kan krijgen. =>pb :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”