italianivan

RE: lekke koppakking

zo okt 28, 2007 14:08

een kapotte fusee kogel is niet verstandig mee door rijden heb mee gemaakt dat iemand een hek inreed toen die afbrak

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 28, 2007 14:15

wat gebeurd er in het koelvloeistof tankje (met dop eraf) als je een paar keer flink wat gas geeft? borrelt het daar ook? loopt het tankje leeg als je gas geeft en loopt die weer vol als je gas los laat?
Zou natuurlijk mooi zijn als bv alleen je kachelradiateur lek zou zijn, maarja dat kan ook gevolgschade zijn van een lekke koppakking... :?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

linnin

ma okt 29, 2007 09:06

moet zo weg (met de trein........) maar heb eindelijk 'het lijstje' met gebreken:

voor de apk :( :
- draagarm links en rechts
- fuseekogel
- remblokken voor
- handremkabel aanspannen
- remlichtje rechts
- achteruitrijverlichting

daarnaast dus 'de lekke koppakking'.
de grote vraag: is dit het waard voor een deze auto waar ik €600,- voor heb betaald, plus €70,- aan 2 nieuwe banden?

ben benieuwd!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 29, 2007 09:40

Ik zou eerst dat koelsysteem maar eens grondig ontluchten en afvullen, dan het zaakje een keer op druk zetten en me dan pas zorgen gaan maken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfa146ts

ma okt 29, 2007 10:30

Hey Linda, ik had je eerder al een PB gestuurd.Check die maar even.Reden van mijn verzuim is dat ik vorig weekend de mini tijdens een soort van rallyproefje :driving: even flink de sporen gegeven had met als gevolg dat het blokkie nets iets te warm geworden was :oops: waardoor hij zeg maar een klein beetje dood ging ( lees boem!!!! ). Er bleek een koelslang geknalt te zijn en ik heb op de een of andere manier niet ff gedacht van , goh laat ik ook eens op de temperatuurmeter kijken.Dit alles met het gevolg dat ik afgelopen week en weekend me eigen de ...........gesleuteld heb om de kop te vervangen en de rest te reviseren .Kortom het was een spannend weekje om het weer goed te krijgen want je begrijpt dat wanneer je thuis komt en je vriendin moet vertellen dat haar "kindje" deels in puin ligt en vader toch een heel klein greinsje op zen gezicht heeft omdat het eigenlijk wel een bruut ritje was er een soort van spanninkje ontstaat.Maaaaaaaaaaarrrrrrr het kindje doet het weer als ooit tevoren \:D/ en ik geloof dat het allemaal wel weer goed komt in huize alfa146ts :jumping:

Nou forum vrienden, heb u ook weer wat te lachen!!!! Haha

Terug naar waar het om gaat, Linda als je me even je adres gegevens via de PB doet kom ik morgen middag (dinsdag) even kijken bij de 145.

Groeten Sebastiaan

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: lekke koppakking

ma okt 29, 2007 11:18

moet zo weg (met de trein........) maar heb eindelijk 'het lijstje' met gebreken:

- fuseekogel
- remblokken voor
- remlichtje rechts

de grote vraag: is dit het waard voor een deze auto waar ik €600,- voor heb betaald, plus €70,- aan 2 nieuwe banden?

ben benieuwd!
Draagarmen kosten samen iets van E100, daar zitten ook fuseekogels op dus dat is in 1 keer opgelost dan (prijs is ongeveer, zonder montage, is niet zoveel werk)
Remblokken kosten ook minder dan E100 en is ook een eenvoudig klusje. De rest zijn ook "kleine dingetjes" dus als je koppakking niet ook misschien stuk was, zou ik me in m'n handjes wrijven met zo'n goedkope apk op zo'n auto. Het hangt dus puur af van je koppakking(en) en wat daar de kosten van gaan zijn, als dat meevalt zou ik me over de rest geen zorgen maken, dat is "normaal" tot "gunstig" voor zo'n auto.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 29, 2007 11:39

Kan zelfs nog een lekke kachelradiator zijn. Ook geen lekker klusje btw
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Speeder

ma okt 29, 2007 12:17

- fuseekogel
- remblokken voor
- remlichtje rechts

ben benieuwd!
Draagarmen kosten samen iets van E100, daar zitten ook fuseekogels op dus dat is in 1 keer opgelost dan (prijs is ongeveer, zonder montage, is niet zoveel werk)
Remblokken kosten ook minder dan E100 en is ook een eenvoudig klusje. De rest zijn ook "kleine dingetjes" dus als je koppakking niet ook misschien stuk was, zou ik me in m'n handjes wrijven met zo'n goedkope apk op zo'n auto. Het hangt dus puur af van je koppakking(en) en wat daar de kosten van gaan zijn, als dat meevalt zou ik me over de rest geen zorgen maken, dat is "normaal" tot "gunstig" voor zo'n auto.
Ik kan me voorstellen dat er een silent bus, of fuseekogel kapot gaat maar met de draagarm zelf gebeurt volgens mij vrij weinig. Als de silent bussen los te koop zijn kunnen de draagarmen misschien nog wel voor een klein bedrag 'opgeknapt' worden.

Linda: Ik heb hier toevallig nog 1 nieuwe liggen, compleet met silent bussen en fuseekogel. Die mag je best voor een schappelijke prijs hebben, ben je daar alvast vanaf ;)
Laatst gewijzigd door Speeder op ma okt 29, 2007 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 29, 2007 12:24

Draagarmen koop je onder de 50 euro per stuk voor een 'Alfa-Fiat' , bv hier , maar ook bij OSB in Beesd en vele anderen. De rubbers in draagarmen slijten snel en levert behalve het gebonk uiteindelijk APK afkeur op. Je kan ze ook los vervangen, maar dan moet je gaan slijpen (op artc155.nl staat volgens mij een how-to daarvan) Op zich is vervangen niet duur of moeilijk, maar je moet wel je wagen er na laten uitlijnen, anders kun je een half jaar erna nieuwe banden gaan kopen (been there :oops: )...

Adios, JR

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 29, 2007 13:07

zoals al opgemerkt, of één en ander de moeite waard is, hangt af van het koppakkingverhaal.
Ik ben benieuwd, wat Afa146ts gaat vertellen morgenavond..............fingers crossed..........zou best zonde zijn je 145 (een boxer nota bene!) nu al te moeten opgeven............. :? Ik duim voor je mee! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Speeder

ma okt 29, 2007 13:10

Draagarmen koop je onder de 50 euro per stuk voor een 'Alfa-Fiat' , bv hier , maar ook bij OSB in Beesd en vele anderen. De rubbers in draagarmen slijten snel en levert behalve het gebonk uiteindelijk APK afkeur op. Je kan ze ook los vervangen, maar dan moet je gaan slijpen (op artc155.nl staat volgens mij een how-to daarvan) Op zich is vervangen niet duur of moeilijk, maar je moet wel je wagen er na laten uitlijnen, anders kun je een half jaar erna nieuwe banden gaan kopen (been there :oops: )...

Adios, JR
Als ze nieuw ~50 stuk kosten (incl. fuseekogel), zou ik er niet eens voor gaan lopen tobben. Dat valt alles mee! De draagarmen van mijn 33 heb ik toen wel voorzien van nieuwe bussen, vervelend klusje. Uiteraard spaart het wel weer wat geld uit...

@Alessandro:
Met wat hulp van de medeforummers moeten we toch een heel eind komen ;) Voor mezelf zou ik hem gewoon de APK door slepen, een koppakking vervangen is zo spannend ook niet :roll:
Laatst gewijzigd door Speeder op ma okt 29, 2007 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 29, 2007 15:53

ziet er allemaal niet zo slecht uit hoor. Zelfs al zou de koppakking wel lek zijn. Je hebt de auto voor weinig dus als de rerst wel goed is zou ik het laten maken. Koppakking mag ook niet meer dan 400-500 euro kosten. Voor +-1500 (totaal inc aanschaf) heb je dan een 145 waar je een jaar mee kan rijden met nieuwe draagarmen, remmen, koppakking en banden. Is dan nog steeds geen verkeerde deal hoor! Oke is 2,5 keer meer dan de 600, maarja voor een dubbeltje op de 1e rang zitten bestaat niet helaas... :wink:

De meesten hier zullen beamen dat goedkoop rijden niet in een Alfa zal zijn 8)
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

chopmax
Member
Member

ma okt 29, 2007 16:34

Ik heb in mijn 33 bijna hetzelfde blok, en aan 1 kant allemaal nieuwe pakkingen :oops:

Lang verhaal over de trekhaak van een Renault Master en een distributieriem.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 29, 2007 18:06

ziet er allemaal niet zo slecht uit hoor. Zelfs al zou de koppakking wel lek zijn. Je hebt de auto voor weinig dus als de rerst wel goed is zou ik het laten maken. Koppakking mag ook niet meer dan 400-500 euro kosten. Voor +-1500 (totaal inc aanschaf) heb je dan een 145 waar je een jaar mee kan rijden met nieuwe draagarmen, remmen, koppakking en banden. Is dan nog steeds geen verkeerde deal hoor! Oke is 2,5 keer meer dan de 600, maarja voor een dubbeltje op de 1e rang zitten bestaat niet helaas... :wink:
Daar heb je wel gelijk in! Zeker, als ie er nog een beetje netjes uitziet.

@Speeder: ik zie dat je m'n forumnaam nu wel goed gespeld heb, maar waarom dikgedrukt? Zit daar een (diepere) bedoeling achter of zo? Ik lees hetdun gedrukt ook wel hoor. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Speeder

ma okt 29, 2007 18:39

Daar heb je wel gelijk in! Zeker, als ie er nog een beetje netjes uitziet.

@Speeder: ik zie dat je m'n forumnaam nu wel goed gespeld heb, maar waarom dikgedrukt? Zit daar een (diepere) bedoeling achter of zo? Ik lees hetdun gedrukt ook wel hoor. :wink:
Hehe, ik zat op mijn stage en wilde tussendoor ff snel wat posten ;) Het was dikgedrukt omdat ik anders weer moest quoten, en er zoveel replies van mij komen :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”