Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: lekke koppakking

wo okt 24, 2007 22:14

Post dan ook gelijk maar je lijstje met mankementen (van de auto dan, hè :wink: ), kijken of we iets kunnen betekenen........
Als ik mijn blonde pruik opdoe kom je mij dan ook helpen, joehoeeeee???

:jumping:
Met het bekende lijstje met jou mankementen wordt jij gelijk total-loss verklaard. :twisted:
@Andretti: jou wel hoor, lekkere vent! :biggrin: Maar zal wel niet nodig zijn, jij hebt toch vrienden bij de ww? :roll:
@WhizzyMan: mocht het op mij slaan, heb je helemaal gelijk, in mij is echt onverantwoord veel geïnvesteerd! :shock:

En nu maar weer on-topic graag!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

damas
Member
Member
Contacteer: Website

RE: lekke koppakking

wo okt 24, 2007 22:15

borrelen in een of ander (expansie)gat

jef 75
Guru
Guru

wo okt 24, 2007 22:16

In mijn tijd, :wink: was het ZHKH...Zelf Hulp en Kamaraden Hulp... heb ik nog les in gegeven... kostte wel wat kamaraden, maar dan had je wat!!!

Eeeuh waar ging het ook weer over?

Borrelen?
dat is fijn sleutelen!

borrelen in expansie vat is borrelen van koelvloeistof en geen borrelnootjes

Andretti Molletti

wo okt 24, 2007 23:44

BARTMAN!!!!!
ga effe kijken man ;)

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

do okt 25, 2007 08:59

Met de hoeveelheid koelvloeistof die als beschreven verloren gaat loopt een boxer (als het een lekke koppakking zou zijn) echt niet meer fatsoenlijk. Iig zal t starten niet eenvoudig zijn.
Maar idd...

BARTMAN!!! 8)
Shut up and ride!

linnin

do okt 25, 2007 09:02

hmm..hij start goed....

Andretti Molletti

do okt 25, 2007 12:52

Dan zal het allemaal wel meevallen...
Ik denk dat het erger gesteld is met BARTMANNNNNN!!!!

;)

alfa146ts

do okt 25, 2007 13:37

Hey linnin, ik weet niet wat de status van het probleem op dit moment is en/of je al bij een garage geweest bent maar aangezien ikzelf ook uit de "KOEKSTAD" Deventer kom ben ik best bereid om in iedergeval even naar de 145 te kijken om zo op een diagnose te stellen.Ook kan ik je het een en ander aan tips geven omtrent het eventueele probleem.
Mocht het nodig zijn laat het maar even horen.

Groeten Sebastiaan

linnin

do okt 25, 2007 14:39

hai,
dat vind ik wel een fijn idee! ik heb je toegevoegd op msn, dat praat wat makkelijker.

laat maar weten wanneer je tijd hebt

groetjes linda

alfa146ts

do okt 25, 2007 14:55

Yep, komt goed.Ik zal vanavond ff achter msn kruipen.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 28, 2007 11:35

Met de hoeveelheid koelvloeistof die als beschreven verloren gaat loopt een boxer (als het een lekke koppakking zou zijn) echt niet meer fatsoenlijk. Iig zal t starten niet eenvoudig zijn.
Maar idd...

BARTMAN!!! 8)
ik heb hier een 33 1.5 ie staan met een behoorlijke lekke koppakking op het koelwater kanaal. Start gewoon in 1 keer en loopt niet eens heel beroerd, ook niet echt goed hoor maar er is zelfs nog gewoon mee te rijden.
Bevordelijk is het allemaal niet, maar een boxer hoeft niet beroerd te starten en lopen met een lekke koppakking.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

linnin

zo okt 28, 2007 13:24

hai,
ik heb weer wat ontdekt. De koelvloeistoftank gaat borrelen (naja, de inhoud dan) wanneer ik de kachel aanzet.....Heeft t dan niet stiekem gewoon met de kachel te maken?
verder merk ik dat t steeds harder gaat kraken, dit is de fuseekogel dus. is het heel ernstig als ik blijf rijden daarmee? of kan t nog heel ff....ik heb nl t idee dat dr straks iets onder mn auto uitrolt! hahaha.
En als ik nou es niet de kachel aandoe, misschien blijft t k-vloeistofpeil ook wel op eh...peil.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 28, 2007 13:48

Lucht in de kachel? Gaat het over/ wordt het borrelen minder als de kachel langere tijd aan blijft?
Je zou anders de kachel even kunnen (laten) 'kortsluiten' door de betreffende slangen in het motorcompartiment dicht te klemmen.
Alfa146ts nog niet langsgeweest?

Een krakende fuseekogel, ach dat loopt wel los! :biggrin:

:wink:

linnin

zo okt 28, 2007 13:58

hahaha leuk! ik ben er nog niet achter of t minder wordt als de kachel langer aan is. durf nl niet zo lang met mn auto te rijden :?
waarmee klem ik die slangen dicht dan? meer dan wasknijpers heb ik niet en dat gaat m niet worden denk ik hahaha

en nee hij is nog niet langs geweest.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 28, 2007 14:02

Een soort navalstrengtang. Tja, kan me geen betere omschtijving/ vergelijking bedenken op dit moment. Wasknijper volstaat (in beide gevallen) niet idd. :wink: Maar als je nu eerste eens de kachelkraan dichtdraait en houdt, kijk dan eens wat er gebeurt. :idea:

Terug naar “Algemene Technische vragen”