Andretti Molletti

RE: Startmotor

ma okt 08, 2007 21:45

De 75TS startmotor is het goede antwoordt :lol:
past idd een op een en heeft het voordeel dat het een reductiemotor is... kleiner, lichter en dankzij de reductie (ingebouwde overbrenging) sterker!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma okt 08, 2007 21:59

idd.
Daarbij is een 116 startmotor ook gewoon ZWAARDER, deze zitten ook nog eens vaak vast aan de carburateurstang/ motorsteun. Omdat ie dus zwaarder is.
Maar Gordon, jij laat hier een startmotor zien, maar ik heb wel 6 verschillende types liggen die er allemaal anders uitzien, maar allemaal zo passen. En ook nog allemaal 9 tands zijn. Pris rhone, bosch, ducellier etc. OT, NT. met en zonder steunen.
Tis ook maar de vraag welk merk alfisti heeft.
Maar een TS motor altijd goed! Plug n play....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

Re: RE: Startmotor

ma okt 08, 2007 22:02

idd.

Maar een TS motor altijd goed! Plug n play....
De rest is " plug and pray"
:lol:

Alfisti
Member
Member

di okt 09, 2007 07:04

Bedankt iedereen voor de wijze lessen, ik ga maar es op zoek naar een 75 TS startmotor. Iemand ??????????
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Alfa Romeo Stelvio Q4 Super
- Abarth 124 Spider
- Giulia Bertone GTV 2000 (1974)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 09, 2007 10:06

Bedankt iedereen voor de wijze lessen, ik ga maar es op zoek naar een 75 TS startmotor. Iemand ??????????
nee da's roofgoed... :lol:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 09, 2007 22:48

Daarom zei ik ook SLOOP!
Veel sloperijen weten niet beter, en ze liggen er gewoon in het schap. De sloop waar ik vaak kom weet inmiddels beter, helaas....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

Alfisti
Member
Member

ma okt 22, 2007 09:08

Nou even een up-date.
Start motor is uitgebouwd, overhaalt en weer gemonteerd. Starten........... maar helaas. De startmotor draait 1 x moedeloos rond, stopt een seconde en draait dan weer 1 x rond.
Ik heb de startmotor rechtstreeks met de accu doorgeschakeld met weer het zelfde verhaal, als laatste heb ik de rest van de bedradingen ook van de startmotor gehaald en dmv startkabels de startmotor weer getest, met het zelfde resultaat !!!!!!!!!!!!!!!!
Kan haast niet anders dan dat de revisie niet goed gedaan is toch?
Verder heb/had ik geen bijgeluiden vanuit het vliegwiel en heb/had ik ook geen koelvloeistof verlies (kop probleem, water in de cilinders)
Ga nu maar weer bij een ander revisie bedrijf de startmotor laten doormeten en als die goed is weet ik het ook niet meer :oops: .
Jullie ??????
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Abarth 124 Spider

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 22, 2007 19:28

probeer eerst eens een andere accu en check ook of de massaverbinding blok/ chassis in orde is!
Rik

Alfisti
Member
Member

di okt 23, 2007 06:38

Andere accu heb ik al geprobeerd Rik, ook de massa heb ik al na gelopen, Shit man.....moet ik misschien voor het eerst naar een garage :( :?

- Abarth 124 Spider

Berlina addicted
Guru
Guru

di okt 23, 2007 21:29

Misschien een rare vraag maar staat je ontsteking niet iets te vroeg? (zuiger is nog bezig met compressieslag en krijgt ontsteking )."t is misschien een idee??

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Alfisti
Member
Member

wo okt 24, 2007 08:59

Ha Rik,
Hier had ik gisteravond ook over nagedacht, het kan haast niet anders dan dat dit het moet zijn.
Mijn blok is ca. 5000 Km geleden compleet gereviseerd door Olaf Hoel in Pernis en heeft hierna nooit start problemen gekend. Ik heb deze Bertone ca. 2 maanden geleden gekocht en heb toen de complete ontsteking na gelopen incl. afstellen m.b.v een stroboscoop lamp. Nu ik terug kijk is het blok i.d.d na deze actie steeds slechter gaan starten, ga van het week-end eerst maar eens m,n blok laten draaien, zonder de bougies, om zodoende een compressie probleem uitsluiten. Dan zal ik de ontsteking iets terug draaien.

- Abarth 124 Spider

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 24, 2007 22:09

en puntenafstand meten. Wellicht is je ontstekingsas uitgelopen en gaan de punten niet of te ver open.

Andretti Molletti

wo okt 24, 2007 22:11

Misschien een rare vraag maar staat je ontsteking niet iets te vroeg? (zuiger is nog bezig met compressieslag en krijgt ontsteking )."t is misschien een idee??

Mvg. Richard www.berlina.nl
Raar zeker niet en een heel goede opmerking!!!

Lekker even aan iets anders gaan denken, belangrijk bij het diagnosestellen :thumbs:

Alfisti
Member
Member

vr nov 02, 2007 08:42

We are back in business.

Wat ik zoal gedaan heb om het start probleem te verhelpen,

- Demonteren/reviseren van de startmotor (was in eerste instantie geen verbetering).
- Carburator rubber/ inlaadspruitstuk pakking vervangen (gelegenheid reparatie).
- Carburators gecleand en voorzien van nieuwe pakkingen.
- Dynamo, nu èèn met ingebouwde spanningsreg. (oude dynamo gaf maar 12,5V).
- Nieuwe Accu.
- Nieuwe + & - kabbel,s incl. nieuwe accu klemmen en ogen welke allen zijn "door" gesoldeerd.

De fout die ik gemaakt heb (en nu hopelijk van geleerd heb) :oops: is dat je als eerste een goede diagnose moet stellen door met een multi meter de mogelijke oorzaak op te sporen.
Waarschijnlijk was het gewoon een spannings probleem en zou het vervangen van de kabels voldoende zijn geweest #-o.

Toch heb ik met de bovenstaande werkzaamheden geen probleem omdat alles nu in topstaat verkeerd, ik alles zelf heb moeten doen en nu dus weer wat meer sleutel ervaring heb opgedaan.

- Abarth 124 Spider

Egbertone
Guru
Guru

wo nov 14, 2007 12:55

Eventjes nog even het topicje boven water gehaald, omdat ik zelf (nou ja... m'n Giulia dan hè) ook waarschijnlijk toe ben aan een nieuwe startmotor. Wil er dan eigenlijk gewoon een gereviseerd TS exemplaar in zetten.

Daarom...

Afbeelding

Is dit de goede? Gaat dan met name om het onderdeelnummer.

Terug naar “Algemene Technische vragen”