Nee, vind ik te duur. Ik zeg, dat je voor minder dan 100 euro moet kunnen slagen.
Misschien even bij enkele onderdelenleveranciers/ Alfaspeialisten prijsopgave doen?
Maar belangrijker: Zijn je bougiekabels wel slecht? Je schrijft, dat de auto pas sinds kort weer rijdt => oude benzine?
Benzine veroudert tegenwoordig al in een half jaar! En daar gaat je motor echt beroerd van lopen. Heb dat zelf meermalen ervaren (auto op LPG, die ik dan dus te weinig benzine reed)
Oude benzine is zeker een punt. Was paar jaar geleden regelmatig voor 4 maanden weg en als ik dan weer thuis kwam reed m'n gtv na 1 keer verse benzine tanken merkbaar beter.
En eerst diagnose stellen is natuurlijk altijd goedkoper, maar een nieuw setje bougies en kabels is natuurlijk niet verkeerd bij een oudere auto die al lang stil staat. Ook een mogelijkheid is vuil in de injectors (benzine resten agv lang stil staan) . Maar die zijn prijzig en schoonmaken is ook prijzig. Je zou evt een flesje reiniger in je tank kunnen gooien. Het is te proberen. Zo duur is het niet.
Mzzl,
DJ