Er zijn aandrijfassen met M6 en M8 bevestigingsbouten. Dit gaat gepaard met de lengte van de assen en dus het gebruik van spacers op de remschijven.
De naven in de triangel zijn dan ook voorzien van M8 ipv M6. Dus er is idd verschil.
De Turbo/V6 (3.0) heeft M8, de overige M6.
De aandrijfassen van de TS etc... zijn wel lichter

Zoals altijd biedt de docent helderheid
Het klopt dat die TS asjes lichter zijn, daarin zit ook het probleem. Doe mij maar die dikke V6 lomperds, goed geisoleerd van de remschijven middels de spacers en lekker stevig. In termen van roterende massa merk je het verschil niet.
Maar nog een vraagje: die flens van de naven in de triangel waar die M8 boutgaten in zitten, zijn die los te halen?
En is dat te goed te doen, of moet dan het hele lager uit elkaar etc etc? Dit is in het geval dat ik tegen een reeds gemaakte triangel met M6 gaten aanloop.
Of, kan ik in dat geval ook de M6 gaten uitboren en draad tappen? Is wel weer kostbaar omdat ik dan een juiste maat boor moet kopen volgens de tabel, zal wel M7 en een beetje zijn die je daarna nooit meer gebruikt.
Of, maak ronde inserts van M8 1mm dik, en zet het vast met M6 imbusbouten....
... ik hou wel van een beetje hobbyen
Groeten, Pieter