Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 12:59

Ben ik nou serieus zo eigenwijs? :D

Jij raced dus met standaard schijven en andere blokken (Ferodo DS2500 waarschijnlijk??) Ik neem maar aan dat ik andere blokken nodig heb wil ik m'n remprobleem oplossen. Bedankt!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 13:05

Ben ik nou serieus zo eigenwijs? :D

Jij raced dus met standaard schijven en andere blokken (Ferodo DS2500 waarschijnlijk??) Ik neem maar aan dat ik andere blokken nodig heb wil ik m'n remprobleem oplossen. Bedankt!
eigenwijs hoeft helemaal niet negatief te zijn maar waarom zou je het wiel proberen uit te vinden??
De standaard geventileerde schijven kunnen heel veel hebben..... de remblokken daarentegen niet..... het systeem is zo goed als het zwakste onderdeel.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 13:46

gelukkig heb ik wat steun :roll:

maar goed, ik ben zelf ook eigenwijs en ondervind dat achteraf dat ik soms beter gewoon de adviezen kan opvolgen van mensen die er meer verstand/ervaring in/mee hebben.... (en soms is dat ook wel goed om mee te maken, want daar leer je weer van toch.........)

maar hoop wel dat het nu duidelijk wordt dat je beter je geld in een stel goede blokken kan steken dan een stel goede schijven... (en dat groeven weinig nut hebben voor straat gebruik)
owja, misschien wel leuk om uit te zoeken: kijk eens naar vrijwingscoefficienten van een remblokken (die verschillen dus en het grote verschil tussen een ferodo en standaard is dat ferodo zo veel langer blijft doorremmen en dan bedoel ik dus als de blokken warmer worden)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 13:55

Ok duidelijk. Dus als ik de boel ga vervangen ga ik in eerste instantie voor Ferodo DS2500 blokken. Samen met de blokken neem ik gelijk nieuwe schijven, afhankelijk van de prijs ga ik dan voor standaard of Tarox schijven.

Net even opgezocht: een set standaard schijven van Brembo is 66 euro bij DPT, een set Tarox schijven kosten 207 euro, dat scheelt nogal.


En wat kan ik verwachten van een paar Goodrigde remleidingen. Is een mooie upgrade samen met DOT 5.1 remvloeistof, of is dat weggegooid geld?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 14:14

dot 5.1 is leuk voor een circuit auto (maar ga jij elk jaar je remolie verwisselen???) gewoon dot 4 dus

stalen remleidingen is leuk, maar als de rubbere niet uitgedroogd zijn merk je met straat gebruik weinig verschil
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 15:40

dot 5.1 is leuk voor een circuit auto (maar ga jij elk jaar je remolie verwisselen???) gewoon dot 4 dus

stalen remleidingen is leuk, maar als de rubbere niet uitgedroogd zijn merk je met straat gebruik weinig verschil
inderdaad alleen neem voor de Dot4 dan de SL van ATE; dat is ook Dot 4 remvloeistof maar dan met een kookpunt van 260 gr. celcius..... dat komt dicht in de buurt van Dot 5.1 en is beter als de normale Dot4 en kwa prijs niet zo heel veel duurder....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 15:52

Dot4 dan de SL van ATE
haal de woorden maar uit mijn mond.....euh nee, haal de woorden maar uit mijn vingers,,,,, :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 16:01

tik het gras voor mijn voeten weg :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 16:19

haha, dus.....
Zal binnenkort dit topic is samenvatten in een documentje en ergens op m'n computer zetten, dan kan ik het altijd terugvinden. Thanks voor jullie tips.

Terug naar “Algemene Technische vragen”