@marc7eleven
De hrc lekt inderdaad wel wat, maar dat is alleen bij zacht trappen. Daarom verwachtte ik niet dat dat van invloed zou zijn. Maar die zal ik zeker gaan vervangen, ben benieuwd of het dan inderdaad beter wordt!
Wat bedoel je met een aangepaste remdrukverdeler, wat wordt er aangepast dan? De achterwielen blokkeren als eerste, dicht staat hij dus zeker niet. Voorwielen krijg ik niet tot blokkeren.
De HRC heeft twee cups, de eerste neemt de tweede mee. Als dan bijvoorbeeld de eerste niet werkt bouw je zowiezo pas later druk op. Nog erger. Als ooit nr 2 ook begint te lekken heb je kans bij hete motor (dan is het lekken erger) dwars door je HRC heen te trappen. Het is zeker van invloed. Als je pedaal nu voor je gevoel laag aangrijpt, dan zou ik op zeker gaan en een
nieuwe frisse HRC monteren.
De remdrukverdeler zit aan de HRC vast in een standaard auto. Deze brengt relatief weinig remdruk naar achteren. Ik heb deze weggehaald en vervangen door een vaste remdrukverdeler (onder de auto, dus niet meer 1,2,3 aan te passen, maar wel instelbaar), van een renault. Die is vervolgens afgesteld op een redelijke remkracht achter (een stuk meer dan standaard) op een rollenbank, nog een paar keer getest op droog en nat wegdek (de voorwielen mogen wel blokkeren, achter natuurlijk niet) en dat werkt erg goed (wel zorgen dat je achterremmen goed afgesteld blijven, maar dat is bij alle transaxles het geval, door de constructie van de achterremmen).
Maar, als je toch de HRC vervangt, dan kun je ook beter de remdrukverdeler vervangen. Dan zou ie echt wel goed moeten remmen (mogelijk je achterremmen nog een keer goed afstellen). Mijn 75 remt echt top, ik verbaas me er soms over dat je met een dik 20 jaar oude auto zo goed kunt remmen.
By the way: De meeste 75s in de alfachallenge rijden met een standaard HRC, standaard schijven, supertangen achter (geen handremfunctie dus niet bruikbaar op straat) en een remdrukverdeler, en die remmen echt wel goed hoor (een slick heeft een hoop meer grip dan een straatband). Dus een 75 kan echt wel goed remmen.