Mijn Alfetta (bijv.) heeft geen retourleiding en min of meer dezelfde pomp, dus nodig is het niet.
Gaat ie ook echt naar de tank? Ik bedoel, heb je echt twee aansluitingen + nog een ontluchting op je tank?
Inderdaad, jij gaat door voor de koelkast!dat is dus wat ik bedoelde
Daar lijkt het idd op. Bij mijn Sprint zit ie ook zag ik laatst.Dan is volgens mij wel duidelijk wat dat ding is. Een 'antileegloopklep'. Zoiets zit vaak ook op de slang van een ruitensproeier.
Dat zou dus een oplossing kunnen zijn voor vapour lock.Een retourleiding is nodig om wat circulatie te krijgen in het benzineleidingsysteem, in de file is er weinig verbruik, zodat de benzine in de leiding boven en bij de motor niet te warm wordt.
Ook met warm afzetten kan de druk tussen de pomp en de naald weg zodat de naald niet open gedrukt wordt (benzine zet uit bij de warme motor)dan start ie ook beter na bijv. 10 min. met warme motor. Er zit natuurlijk wel een doseur in de retourleiding anders kan de pomp geen druk opbouwen.
Het is evt. mogelijk om een retour in een ouder type te monteren dan merk je meteen het verschil met warm starten.