Zo, net terug uit Monza,
Was met een vriend van me 2 dagen lang naar het WTCC geweest. Ben Zaterdag ochtend heel vroeg (rond 4 uur) op Monza aangekomen,
even naar hotel geweest en daarna naar citcuit gegaan met een moe hoofd;). Haha.
Training waren de Alfa’s nog snel, Tielemans kon het tempo zeer goed bijhouden van de BMW’S,SEATS en Cheverolets.
Na de hele tijd 2e hebben gestaan werd hij in de laatste 4 minuten naar plaats 9 gezet, Thompson bleef heel goed in de top 5 zitten.
Training 2 was Tielemans de eerste die echt een top tijd neer zette, Thompson en paar andere kwamen daarna overheen en Tielemans
Bleef op plaats 5 staan aan het eind van de sessie.
Ik ging toen even de paddock in, heb Oli4 jammer genoeg niet gezien, James wel en heb daar ook een handtekening van.
Tielemans heeft heel veel van de kwali op oude banden gereden en Thompson veel slipstream gegeven. (Ik zat precies tegenover de pitbox van N Technology)
Toen kwamen ze naar binnen en gaven Tielemans een nieuw setje banden, James ging net voor Oli4 naar buiten, zodat hij Tielemans
Een goeie slipstream kon geven. MAAR N Technology maakte volgens mij de grootste fout uit de carriere van het team!
Ze stuurde James en Olivier precies naar buiten wanneer er heel veel traffic was! Ze zaten vast tussen alle auto’s...
Olivier kon daardoor z’n banden niet gebruiken een moest ze daardoor weggooien en James kon Olivier
Geen goeie slipstream geven...
James startte op een 8e plaats omdat hij wel z’n nieuwe banden kon gebruiken maar Olivier niet,
Hij had zijn tijd op oude banden neer gezet!!! Anders had ie in top 5 gesaan tijdens kwali! Ik heb zelfs gehoord van
Een Italiaan op het circuit dat mijnheer Sipz waanzinnig boos was richting de manager en eningeers van het team....
Tielemans startte van een 17e positie maar bij de eerste bocht lag hij meteen 12e! Hij had o.a. Coronel ingehaald...
En ook James reed aardig goed naar voren... (ik zat op hoofdtribune dus ik weet niet precies wat na de eerste
Bocht gebeurde, er was wel een groot scherm maar ik zat ne verkeerd omdat goed te zien)
Olivier werd er in bijna elke bocht afgetikt... dus hij viel uiteindelijk uit.... Thomspon reed super goed en werd 3e...
Race 2 moest Tielemans op een 24e plek starten (!) en James op plaats 6... Oli4 had (weer) een goede start
En had er al meteen 5 ingehaald ... aan einde van de race lag hij op plek 12!!! Wat erg knap was.
En James had weer een top race gereden en lag op plek 3.
Dus kort; als Alfa die fout niet had gemaakt dan mocht Tielemans gewoon in top 10 starten en had hij
Gewoon punten mee naar huis genomen...
Ps: was op de heenweg mij foto camera vergeten dus geen foto’sL