kroehlur

Re: RE: 9 mei voorkomen bij de rechter...geflitst met 65km/h

vr apr 15, 2005 19:07

Eigenlijk moet ik toegeven dat ik het niet zo waanzinnig erg vind, dat jij straks je rijbewijs in moet leveren als ik dit zo allemaal lees. :roll:
Ondanks dat ik wel eens last heb van een "te zware" rechtervoet, kan ik van mezelf zeggen dat ik een heer in het verkeer ben, al vanaf m'n 18e rij (ben nu 33) en nog nooit schade heb gereden. Dus het valt wel mee met mij kroehlur, zo'n wegpiraat ben ik niet. Of wou je mij vertellen dat jij je Alfa nooit de sporen geeft?
Ik wil er verder niet op ingaan. Ik ken je niet en ik weet niet hoe je rijdt en ik ken sterker nog de situatie op die plek niet.

Ja, ik rij ook te hard af en toe, maar ik kan zonder twijvel zeggen dat ik nooit 121 km/u heb gereden waar 50 mag en dat ik nooit met anderen op de openbare weg ga racen. Daarvoor heb je circuit's. Dat jij vindt dat je een heer in het verkeer bent wil niet zeggen dat alle andere weggebruiker's kan anticiperen en reageren op het feit dat iemand met 120 km/u achter ze aan komt.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr apr 15, 2005 19:12

Eigenlijk moet ik toegeven dat ik het niet zo waanzinnig erg vind, dat jij straks je rijbewijs in moet leveren als ik dit zo allemaal lees. :roll:

Ja, ik rij ook te hard af en toe, maar ik kan zonder twijvel zeggen dat ik nooit 121 km/u heb gereden waar 50 mag en dat ik nooit met anderen op de openbare weg ga racen.
:oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op vr apr 15, 2005 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

AlfaBert
Member
Member

RE: 9 mei voorkomen bij de rechter...geflitst met 65km/h te

vr apr 15, 2005 19:12

Het is wel zo dat je inderdaad niet moet zeiken als je bij dergelijke overtredingen gepakt wordt.
Dat doe ik dan ook niet, maar pak mijn verlies als een echte 8)

:wink:

Laten we hopen dat we er allemaal iets wijzer van worden @lfa@lgra.... :thumbs:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

AlfaBert
Member
Member

vr apr 15, 2005 19:18

Dat jij vindt dat je een heer in het verkeer bent wil niet zeggen dat alle andere weggebruiker's kan anticiperen en reageren op het feit dat iemand met 120 km/u achter ze aan komt.
We hadden dan ook 2 lege banen voor onszelf (we stonden allebei vooraan bij het stoplicht). Echt, neem het maar van me aan, als er ander verkeer voor me had gereden dan had ik me wel ingehouden. En wees nou eerlijk, elke 75 piloot had het op z'n heupen gehad, om te bewijzen wat dat oude beestje nog kan , t.o.v. het nieuwe spul. :biggrin:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

AlfaJo

vr apr 15, 2005 19:37

Ach jongens, uiteindelijk zijn we allemaal haantjes die weleens af en toe hard willen rijden en willen laten zien dat we sneller zijn dan die ander. Dat is toch ook gewoon leuk?! Dáár heb je een Alfa o.a. voor! Hij is er tenslotte niet alleen maar om naar te kijken!

Jáh, en als het dan een keer extra geld kost, hebben we gewoon pech, eigen schuld en jammer, maar na twee weken over de schrik te zijn: gas geven maar weer!! (Wel de veiligheid van andere weggebruikers in acht nemen natuurlijk, maar dat is logisch!)

Zoals ik altijd tegen mijn collega zeg : Gáááááaaáááaannnn!!!

Doix

vr apr 15, 2005 20:25

Ken de situatie niet, maar volgens mij maakt het voor de rechter niet uit wie daar wel of niet daar reed in jouw auto, ten slotte ligt de bewijslast dat jij het niet was, bij jou, als ik de wet Mulder goed heb begrepen....
En tja, 71km/h te hard waar je 50 mocht (en dat is niet altijd hetzelfde als bebouwde kom!) is flink, maar zoals ik al zei, ik ken de situatie niet, maar neem voor de lol eens de rondweg rond Almere, daar mag je op een aantal stukken ook maar 50, begrijpelijk bij de kruispunten en de stoplichten, maar verder kan daar geen wandelaar of fietser komen en je rijdt op een twee keer twee baans 50 en dan rond 23.00 uur in de avond wil je daar ook wel eens 70 rijden, zonder dat je het door hebt en BAM *FLITS*, want tja, je gedraagt je toch wel als een staatsgevaarlijke crimineel als je op dat tijdstip op die locatie 20km/h te hard rijdt.... :?
Ik woon tegenover een kleuterschool, de limiet is hier 30km/h, scooters rijden hier 80 a 90km/h langs de school en 's ochtends word je door kansarme ouders in dikke SUV's van de sokken gereden met 50km/h+ en in de 4 jaar dat ik hier woon, is er nog nooit, echt nog nooit gecontroleerd hier, maar 800 meter verderop, vlak voordat je de snelweg opdraait, staat er nog even een camera voor rood licht (begrijpelijk) en 50 km/h (twee keer tweebaans richting snelweg, geen fietsers, geen wandelaars!)..... begrijpen jullie dat?
Oftewel een lang verhaal om de verscheidenheid in zwaarte van een criminele daad als te snel rijden aan te geven.... :wink:
Voor TS: Succes in court in ieder geval,

Grtz,

Aad

kroehlur

vr apr 15, 2005 21:07

Ja, ik rij ook te hard af en toe, maar ik kan zonder twijvel zeggen dat ik nooit 121 km/u heb gereden waar 50 mag en dat ik nooit met anderen op de openbare weg ga racen.
:oops: :oops: :oops: Afbeelding :wink:
:?:

Net een bekeuring gehad om 124 km/u op de A4 te rijden in dat trajectcontrole gebied waar 120 mag.

En?

Peter
Junior Member
Junior Member

vr apr 15, 2005 22:18

Ken de situatie niet, maar volgens mij maakt het voor de rechter niet uit wie daar wel of niet daar reed in jouw auto, ten slotte ligt de bewijslast dat jij het niet was, bij jou, als ik de wet Mulder goed heb begrepen....
Boven de 30km/u te hard (40 op een snelweg) valt niet meer onder de wet Mulder.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 15, 2005 22:50

Ach tja, even geleden een dicussie gehad over gastjes in een Ferrari Enzo en een Lambo...
Ik ben nog steeds dezelfde mening toegedaan.

En 65 te hard in de bebouwde kom is dus meer dan het dubbele van de toegestane snelheid, komt ongeveer dus overeen met 240 op de A12 of zo...
(verhoudingsgewijs gezien)
Ik vind hier niets stoers aan (maar ja ben dan al de 40 gepasseerd..)

Persoonlijk denk ik dat jullie (want dat zal ook gelden voor de sparringspartner..)
een tijdje het roze papiertje kwijt zijn, en terecht.

Enne be a real man, en ga niet kontendraaien met beweringen dat op dat moment iemand anders achter het stuur zat.
Wie zijn billen brandt...

En inderdaad, zoals door een ander terecht gesteld, wanneer je je 75 (of welke Alfa dan ook) even aan de tand wilt voelen, mogelijkheden genoeg op circuits tegenwoordig!

Naar mijn mening zijn ook juist dit soort acties verantwoordelijk voor de grote overmaat aan controles, dus namens autorijdend nederland : hartelijk bedankt, nu hebben ze weer een reden er een schepje bovenop te doen.

Maar dat is allemaal alleen maar mijn persoonlijke mening
!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Doix

vr apr 15, 2005 23:03

Boven de 30km/u te hard (40 op een snelweg) valt niet meer onder de wet Mulder.
Aha, thanx!

Ennuh Vv: toevallig op het Fok!Forum of elders? Die discussie over / met studenten en die Ferrari en Lamborghini?

Grtz,

Aad

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

vr apr 15, 2005 23:31

En 65 te hard in de bebouwde kom is dus meer dan het dubbele van de toegestane snelheid, komt ongeveer dus overeen met 240 op de A12 of zo...
(verhoudingsgewijs gezien)
Ik vind hier niets stoers aan (maar ja ben dan al de 40 gepasseerd..)
Leeftijd heeft hiermee weinig van doen, hooguit de visie is interessant.
Persoonlijk denk ik dat jullie (want dat zal ook gelden voor de sparringspartner..)
een tijdje het roze papiertje kwijt zijn, en terecht.
Grotere kans op 2 jaar voorwaardelijk en +/- 350 euro boete.
Enne be a real man, en ga niet kontendraaien met beweringen dat op dat moment iemand anders achter het stuur zat.
Wie zijn billen brandt...
Alfabert heeft nergens aangegeven niet voor zijn "daad" te staan of deze boete onterecht o.i.d. te vinden.
Naar mijn mening zijn ook juist dit soort acties verantwoordelijk voor de grote overmaat aan controles, dus namens autorijdend nederland : hartelijk bedankt, nu hebben ze weer een reden er een schepje bovenop te doen.
De overmaat van controlle's heeft weinig te maken met incidentele uitschieters zoals deze. Deze controlle's hebben meer te maken met 't feit dat het "easy money" is. Het levert simpelweg meer geld op door boete's uit te schrijven, in dit geval moet er ook nog o.a. een rechter + wat extra personeel komen opdraven wat per saldo ook genoeg kost. Wat dat aangaat blijft er van deze boete niet veel aan de strijkstok van justitie hangen.

Het aanpakken van dieven (waar is b.v. mijn autoradio?) kost geld en levert niets op. De Nederlandse regering is een bedrijf, Nederland in z'n geheel is een bedrijf. Wat zou jij doen als je bovenaan dat bedrijf staat? Jij wilt geld verdienen. Mr. Koos Spee heeft dat prima begrepen wat dat aangaat en stelt niet voor niets in de regio's bepaalde bedragen aan die binnen gehaald dienen te worden d.m.v. boete's.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 15, 2005 23:31

Enne be a real man, en ga niet kontendraaien met beweringen dat op dat moment iemand anders achter het stuur zat. Wie zijn billen brandt...
Aan de andere kant kun je denken... Het OM heeft het recht om bij 121 jou een boete te geven want wet is wet. Daar hebben ze gelijk in, al kun je daar vraagtekens bij hebben. Maar de wet geldt ook de andere kant uit. Misschien dat zei dan vraagtekens hebben maar ik heb de wet niet gemaakt. Proberen kan altijd. Dacht niet dat het OM de gentlemen gaat uithangen dus waarom zou jij het doen.
Hmm denk niet dat ze deze voorbeelden nodig hebben. Want als je deze (gedachte)lijn zou doortrekken zou de controle op gestolen fietsen in bijv. Amsterdam heel erg groot zijn en dat is niet zo.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 15, 2005 23:33

Ik geloof dat iemand net ongeveer het zelfde heeft geschreven...

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 15, 2005 23:47

Nog eentje (opmerking) dan om het niet af te leren.
Inderdaad is snelheid gevaarlijk. Eigenlijk elke snelheid boven de 30 km/h zou verboden moeten worden. De mens is daar namelijk helemaal niet op gebouwd. (van nature kunnen wij namelijk niet veel harder dan 30)

Misschien zouden ze ipv boetes eens vervangen moeten worden door een vervolg rijopleiding. Rij zelf motor en heb daardoor inmiddels 5 verhoogde rijopleidingen gevolgd.
Hierdoor ben ik denk ik een iets betere bestuurder dan de gemiddeld (nog steeds niet een geweldige). Maar ik vraag me af hoeveel % van de bestuurders na hun 18e nog een cursus (dus geen racecursus) of een boek met verkeersregels heeft ingezien?

(ennuh ja ik maak nog steeds snelheidsovertredingen in NL en ook van meer dan 50%)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 16, 2005 00:06

Rij zelf motor en heb daardoor inmiddels 5 verhoogde rijopleidingen gevolgd.
welke en van welk bedrijf, als ik vragen mag?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”