DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: TS in giulia

do sep 20, 2007 08:19

Toevoer zal het probleem niet zijn, auto liep eerst op carbs met een el pompje.
Retour is inderdaad niet zo lastig zoals ik al dacht, haal de vlotter er waarschijnlijk uit en maak daar een extra aansluiting.
Bestaan er geen vlotters met standaard 2 aansluitingen, bv de IE modellen?

Gaskabel is dus iets lastiger, is het het makkelijkst om een motronic spider systeem op te sporen.
Omzetten en eigen kabel kan altijd nog.
Hoi Lenz,

Weet je wel zeker dat het EL pompje waar je het over hebt genoeg druk en opbrengst heeft voor injectie? Je heb ook EL pompjes die puur voor carb's bedoeld zijn. Zo een hebben we er onder m'n vaders spica spider gebouwd. met dat pompje kun je geen injectie auto laten rijden.

Voor zover mij bekend bestaan er geen vlotters met 2 aansluitingen.

Mzzl,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: TS in giulia

do sep 20, 2007 08:20

Bij mij heb ik geen problemen met de pomp.

Origineel heeft een 75 de tank vrij laag hangen en moet de benzine over de as heen getild worden. de grote brandstofpomp is echter geen zuigende pomp en dient ten allen tijden van brandstof voorzien te zijn omdat hij anders kapotloopt. de tank in een Giulietta staat vrij hoog, het aftappunt ligt onder de tank en mijn pomp ook. de brandstof stroomt dus al uit zich zelf naar de pomp toe, hierdoor heb je geen opvoerpomp nodig. Doordat de pomp veel meer benzine rondpompt als dat de motor gebruikt komt er via de retour altijd benzine terug voor de pomp.

Met mijn Giulietta ga ik pas tanken als het lampje in elke bocht aangaat, meestal gaat er dan 35 tot 40 liter in. Bij mij heeft de auto nog nooit ingehouden in snelle bochten, en ik rijd vrij enthousiast... :roll:

Groeten Remco
Hoi Remco,

Wist niet dat bij gulietta de tank hoog lag zoals bij america 75. Ik dacht dat de tank op dezelfde plek zat als 75TS.

Mzzl,
DJ

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: TS in giulia

do sep 20, 2007 12:28

DJ , ik gebruik de el pomp dan als opvoerpomp voor de normale IE bosch pomp

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 20, 2007 13:24

OK, duidelijk. Druk is dan geen punt meer. Hopelijk opbrenst ook niet. Desnoods retourleiding terugvoeren naar zuig van de iE pomp. Hoeft "carb" pomp minder te leveren en gelijk probleem van de retour opgelost.
Als enige nadeel zie ik kans op sneller warm worden van de benzine met retour naar zuig van de IE pomp.
Gr,
DJ

Giulia Super

zo sep 23, 2007 20:21

Een injectiedrukpomp heeft een dikkere aanzuigzijde (met een slangmaat van 10 of 12 mm) en ga je daar een carburateur el. opvoerpompje in monteren wat een kleinere doorlaat (slangmaat 8 mm) en opbrengst heeft, gaat het volgens mij niet, er ontstaat dan te veel vacuum aan de zuigzijde van de injectiedrukpomp. Maak van uit het midden en diepste punt van de tank een pijpje over de bodem naar de zijkant zo laag mogelijk naar buiten en met de injectiedrukpomp zo laag mogelijk naast de tank lijkt mij beter.
Er zijn auto`s met een opvoerpomp in de tank maar dan wel met een grotere diameter en opbrengst, wat is goedkoper.

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

Re: TS in giulia

ma sep 24, 2007 17:17

Is al meer over geschreven, maar kon dit zo even niet vinden, maar wat is de eenvoudigste manier om de gasklep te bedienen bij een TS IE
Wat is tevens de makkelijkste manier om de retour te realiseren met bestaande materialen, extra pijpje op vlotter solderen of op vulhals, maar zijn er nog simpelere manieren.
Lenz, zie voor antwoorden op je vragen het topic "Twinspark in een Giulia"
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 24, 2007 20:00

Ga je nou een Giulia TSje racen in plaats van een 155?

LENZ
Guru
Guru

ma sep 24, 2007 20:31

Arthur :thumbs: precies wat ik wilde weten.

Whizzman, ja beter dan zo;n fwd fiat, dit is een echte mannen auto :wink:

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 24, 2007 20:35

Voor de retouraansluiting:
Een vlotter zoeken van een spica injectie spider, die heeft een retouraansluiting op de vlotter.
En eventueel een opvoerpomp, die zit ook in zo'n vlotter (kun je eventueel eruit halen en vervangen door een pijpje).
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

LENZ
Guru
Guru

di nov 06, 2007 21:28

Zijn alweer wat verder met de TS, maar bijpassende koelslangen voor de VW Golf?? radiateur is nog niet zo gemakkelijk.
Een bezoekje aan de sloop zit er op korte termijn even niet op ivm tijdgebrek, maar heeft iemand een makkelijke oplossing, van bestaande slangen.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 06, 2007 22:20

Bij onze Velba ( automaterialen grossier) hebben ze een boek van ik meen Gates waar allerlei slangen in afgebeeld staan met de maten erbij, heeft mijn broertje ook gebruikt bij het inbouwen van een Landcruiser motor in zijn Landrover. Is makkelijker als op de sloop rond lopen met een schuifmaat... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

di nov 06, 2007 22:58

En je hebt de universele geribbelde slangen!!
In alle bochten te wringen.

Bel de ww even die hebben ze standaard bij.... en de betere automaterialenzaak waar jij in de baas zijn tijd wel even naar toe mag :lol:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 07, 2007 08:09

Ik heb met slangen van een 75 het geheel passend gekregen. Zonder deuken of te korte bochten ofzo. Maar niet uit 1 stuk, dus met een buisje er tussen.

Bij gebrek aan slangenklemmen toen 1 slangenklem over die aansluiting gezet. Let op, dat werkt altijd alleen maar tot op de dag van de APK. Op die dag ligt namelijk opeens al je koelvloeistof op straat..... :roll: :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 07, 2007 15:15

Tank en gaskabel zijn eenvoudig te doen. Is bij verwijzing naar topic goed te vinden. Heb de standaard slangen van de 75 hier en daar wat verzaagd en gebruikt voor de koeling. Is in 4 jaar nog niet kapot gegaan. Slechts de bekende problemen op de warme dagen. Maar dat zal voor een belangrijk deel liggen aan mijn ietwat bejaarde radiateur. Verder verlies ik wel wat water zonder expansie tank. I.c.m. LPG denk ik nog niet de ideale waterstroming te pakken.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 07, 2007 15:21

Zal ik hier een nieuw onderwerp voor openen?

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Bij oliepijlen hou ik netjes mijn pijlstok aan maar vraag me soms wel eens af of dit klopt. Bij verversen gooi ik 5,5 liter in het blok en dat komt dan overeen met max. op de peilstok. Maar is die pijlstok wel de juiste maatgever? Vergelijk is alleen te doen door de lengte van de peilstok te vergelijken? In grote lijnen zal het best kloppen maar misschien hebben jullie andere ervaringen?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”