Dat is een goed idee..... als het probleem zich dan verplaatst weet je iig waar het in zit....Ik zal wel ook de trommels omdraaien, al was het maar voor het idee.

Dat is een goed idee..... als het probleem zich dan verplaatst weet je iig waar het in zit....Ik zal wel ook de trommels omdraaien, al was het maar voor het idee.

Als je de handrem zo afsteld, dat hij met 3 klikjes stevig vast zit kan het volgens mij niet anders dan dat de handremkabels iets onder spanning staan. Opzich is dit geen probleem want als het goed is zullen de remmen hierdoor niet aanlopen. Jouw theorie klinkt niet geheel onlogisch, maar verder terug las ik dat het verschil tussen met de handrem remmen, en met de hydraulische rem remmen geen verschil maakt. Als ik dat even in mijn achterhoofd houdt, betekend dat dus dat het bovenstaande ook niet helemaal waar is...Nou, vanavond nog maar eens de boel losgemaakt en bij het beging begonnen. Ik weet natuurlijk niks over het resultaat, dat moet maandag maar blijken. Uiteraard was er bij de trommels zelf niets bijzonders opgevallen, alles goed gangbaar en zo.
Hoe anders toen ik de middenconsole weghaalde om de handremkabels te lossen.........die stonden toch zeker een cm of twee, drie op voorspanning!
Dat is volgens mij niet de bedoeling. Ik stel me zo voor, dat de remschoeneen beetje gaat kantelen/ veren op de handremhevel en daardoor een deel van de kracht niet goed overgebracht wordt. De rechter kabel is iets korter dan de linker en stond dus iets strakker. Hierdoor kon ik dus de schoenen niet goed afstellen. Ik hoop van harte, dat mijn theorie klopt en het nu opgelost is, want nu heb ik echt alles gehad.![]()
@ericj: als dat het geval is, merk je dat duidelijk aan de snelheid, waarmee de zuigers terugtrekken, bovendien zul je grote moeite hebben met ontluchten => zal weinig vloeistof uitkommen. ergo: je remmen zullen langdurig aanlopen. Hoe dan ook, daar is hier dus geen sprake van.

Nou vooruit dan.Mooi dat die er doorheen is, na al dat gezeik.
Volgend jaar deze topic weer opnieuw aanhalen?![]()
Gefeliciteerd. Goed keuringstation.Off-topic: voor het tweede achtereenvolgende jaar goedgekeurd met twee finaal in stukken zijnde stuurhoezen.![]()
Voor die KL$$%^$TE hoezen brengt ieder normaal mens zijn 33 netjes naar de autosloperij.Gefeliciteerd. Goed keuringstation.Off-topic: voor het tweede achtereenvolgende jaar goedgekeurd met twee finaal in stukken zijnde stuurhoezen.![]()