Andretti Molletti

Re: RE: Blazende turbo

vr sep 14, 2007 19:15

Dus niks turbo kapot en nog minder gans de auto kapot (die laatste snap ik al helemaal niet :? :? ) een kapotte turbo uit zich door zwaar roeten, behoorlijk vermogensverlies, olieverbruik en een oliedouche via je inlaat
Ik hoop niet dat ik de betekenis van verscheidene smileys dien uit te leggen ofwel? De laatste smiley in mijn post geeft aan dat het geheel met een pakkie zout dient te worden genomen...
Ik vond hem wel leuk :twisted:

Ik heb ooit zo op een TC meeting iemand gezegd... tja dat wordt niks meer... ik geef er nog 250 euro voor...
Die man snapte mij ook niet... tis humor maar soms komt dat even niet over ;)

Overigens betrof het hier een bloedmooie Duetto waarvan de carbs verprutst waren ...

Oja... en van turbo's weet ik niks ... sorry!

homeghost

RE: Blazende turbo

vr sep 14, 2007 22:19

Dank jullie wel voor de reacties :D .

Inderdaad heeft ze een beetje vermogensverlies(alleen bij hoge toeren,waarbij ik dan het geluid hoor).

Voor de rest rijd ze prima.Nu ben ik een leek,wat dit onderwerp betreft,dus vergeef me mijn vraag.

Omdat ik er blijkbaar ook een intercooler in heb zitten,is dat een kleinere radiator,ik zie er een hangen,links onder de gewone radiator voor de koeling.
Dan kan ik vanaf daar gaan kijken naar een eventuele scheur.

Ron.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 14, 2007 22:26

je moet de slangen volgen vanaf de turbo, naar de intercooler en dan naar het inlaatspruitstuk. Hier komt allemaal druk op te staan, niet alleen na de intercooler.

intercooler lijkt inderdaad een kleinere radiateur...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Blazende turbo

vr sep 14, 2007 22:59

Ik hoop niet dat ik de betekenis van verscheidene smileys dien uit te leggen ofwel? De laatste smiley in mijn post geeft aan dat het geheel met een pakkie zout dient te worden genomen...

En wat was dan de meerwaarde voor de technische rubriek ?

@Dre: face to face humor is nog wat anders....zou je dit vol gehouden hebben, mocht je gemerkt hebben dat de eigenaar er het hart van in was ??????????
Laatst gewijzigd door Michel op vr sep 14, 2007 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

vr sep 14, 2007 23:13

ik heb dat natuurlijk niet volgehouden maar rechtgezet en zijn carbs zo goed als kon afgesteld ;)

Andretti Molletti

vr sep 14, 2007 23:14

Als je iemand de motor 2500 rpm laat draaien terwijl jij zoekt gaat het wat makkelijker, de turbo heeft dan al druk en blaast wat meer!

Terug naar “Algemene Technische vragen”