Mhhhh...mijn contactslot weigert af en toe dienst.... als ik het sleuteltje om wil draaien krijg ik soms het stuurslot er niet vanaf. Eenmaal hierlangs doet ie het perfect...gisteren een minuutje liggen klooien om van de plek te komen

Wisselen van sleutel...in de hoop dat de ene sleutel meer versleten is dan de andere helpt helaas niet

Als het stuurslot er niet opzit heb ik geen problemen.
Een weekje geleden is er een onverlaat in mijn wagen geweest....gelukkig geen zichtbare schade...maar vlak hierna is dit probleem wel ineens opgedoken. Wellicht dat ie het stuurslot heeft willen breken en dat ie gewoon het slot gemold heeft
Mhhh om nu te voorkomen dat ik over een tijdje echt niet meer weg kom wil ik graag het contactslot vernieuwen. Alfa zelf schijnt het slot niet meer te leveren maar waar o waar kan ik nu dat ding vandaan halen? heeft iemand misschien nog een gebruikt slot liggen of wellicht een adresje voor me?
Ohja wellicht niet onbelangrijk: Het betreft hier een Alfa75 1.8 met als bouwjaar 1991
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...