Ja ik ga eens gas geven met het sprintje, zie ook bij projecten. En om mijn topic daar niet te vervuilen ben ik even benieuwd naar wat suggesties van jullie kant.
Het rempedaal van de Sprint zit behoorlijk onderin, ik heb een aardige vrije slag te gaan alvorens er geremd wordt. Bij die lange slag maakt het pedaal ook een beetje een kreunend geluid, niet doordringend, maar het is toch aanwezig. Ik kan niet definieren of het het pedaal, of iets anders is... De boel heeft erg lang stil gestaan, maar er was al e.e.a. aan gebeurd. De boel is gewoon keurig netjes gangbaar, maar dat pedaal kan toch gewoon netzoals bij een 33 netjes hard bovenin zitten lijkt mij?
Ik ga eerst maar eens ontluchten, het pedaal zakt namelijk niet verder weg zodra de motor loopt (of zou dit op een probleem met de hoofdremcilinder kunnen duiden?) maar wat is daar de preciese volgorde van? Ik weet het, rechtsachter, linksachters, rechtsvoor, linksvoor, maar de Sprint heeft dacht ik op de voorremmen 2 nippels zitten. Welke kant dien ik daarvan als eerste te ontluchten, of zit daar geen vaste routine aanvast?
Vervolgens zal ik eens gaan kijken wat de afstelling van de remblokjes is, het stellen hiervan doe ik middels een voelermaat toch? Tot net op het moment dat hij klemvast begint te zitten tussen blokje en schijf?
Het potjes kan ik toch gewoon vullen via de zwarte dop neem ik aan (er zitten namelijk ook 2 witte dopjes, maar daarin zitten de niveau indicatoren volgens mij...) alleen trof ik daaronder iets van een soort van zwarte tape aan o.i.d. Hoort dit, of kan ik dit gewoon eruit trekken (daar gaat nu mijn voorkeur naar uit, maar weet niet of dit hoort).
Volgende week maandag gaat even remmen-dag worden denk ik.