yana artc37
Junior Member
Junior Member

RE: sportdemper aan te raden?

do aug 23, 2007 11:12

Geen uni nemen. Vaak problemen met passing én geeft wél méér geluid, maar géén móói geluid!
Beter idd goed merk nemen, specifiek vd auto. Hoeve niet eens duur te zijn, va E75 gebruikt. Vb Remus, Sebring, Supersprint, CSC..Let wel, alleen demper vervangen geeft weinig meer geluid. Deze dempers hebben allen E-keur!
Alleen met raam ópen of met gas geven hoor ik m'n demper, bij constante snelheid níet. De buitenwacht wél maar daar heb ik niks aan! Meeste geluid wat ik bij gasgeven hoor is nog aanzuiggeluid van K&Nfilter! Kat houdt meeste geluid (en pk's) tegen, maar als je díe verwijdert, wordt het geluid gauw blikkerig=lelijk (tenzij je sportkat oid neemt). Scheelt ook wát voor sóórt demper je neemt (zie EPs site voor uitleg) absorbtie of reflectiedemper; de 1 filtert de hoge tonen weg, de ander de lage en díe wil je juist hebben! Als je écht meer geluid wilt met E-keur sportdemper, moet je óók middendempervervanger nemen.

baron van kerpen

do aug 23, 2007 18:08

Heb vandaag toch maar een nieuwe originele demper gekocht. Verder een nieuwe termostaat gemonteerd en een nieuw luchtfilter en handremkabel R.A. koelvloeistof erin, proefrijden en helemaal top.
Terug naar huis gereden en vlak voordat ik thuis kom weer de temp. omhoog!!! Het resevoir weer wat leger maar nergens lekkage te zien....Om gek te worden. ](*,)

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 24, 2007 19:30

Misschien je kachelradiateur lek?

In dat geval kan je er een flesje womi ingooien, bij je koelvloeistof reservoir. Heb er goeie ervaring mee gehad bij mijn vorige 33. Uitbouwen van kachelradiateur wel geprobeerd, maar echt geen doen. :evil: Bij de slooperij een 33 van kachelradiateur proberen te ontdoen leverde al aardig wat gebroken delen op en was dus geen goed idee om dat op de mijne te gaan proberen. Toen dus toch maar zo'n flesje womi erin gekiept en ik had geen last van verstoppingen of afnemende koelcapaciteit!

Het lekken was uiteraard over!
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr aug 24, 2007 19:36

Geen paniek geen paniek : Waarschijnlijk gewoon lucht.

Als de zaak iets is afgekoeld systeem bijvullen tot iets boven max (als de druk eraf is) Daarna kachel toch even vol open zetten en kort riltje maken. Morgenvroeg in koude toestand weer peil controleren en zonodig tot max afvullen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

baron van kerpen

Re: RE: sportdemper aan te raden?

ma aug 27, 2007 19:10

Geen paniek geen paniek : Waarschijnlijk gewoon lucht.

Als de zaak iets is afgekoeld systeem bijvullen tot iets boven max (als de druk eraf is) Daarna kachel toch even vol open zetten en kort riltje maken. Morgenvroeg in koude toestand weer peil controleren en zonodig tot max afvullen. :wink:

:D Precies. De volgende dag iets bijgevuld en sinsdien geen problemen meer gehad. Geen lekkages dus en de motor precies op temperatuur.

Terug naar “Algemene Technische vragen”