Tja, ik wil zelf ook een beschaafd pijpje. De huidige 2.0 einddemper zier er ook alleraardigst uit en klinkt goed. Een nieuwe kost inc. BTW zo'n kleine 200 euri's. Daarvoor koop je ook een sportdempertje of voor de helft zelfs zo'n motordemper. Echter hoor ik nu net (en daarmee is mijn vraag eigenlijk beantwoord) dat dit soort (goedkope) dempers vaak snel worden "leeggeblazen". D.w.z. dat het wol binnenin in korte tijd verbrand waarna je dus een "lege" pijp overhoudt. Ook zou e.e.a. problemen kunnen geven bij de APK. Blijven de betere en dus duurdere sportdempers over maar ja, dan koop ik net zo lief een originele tegen de tijd dat de huidige de geest geeft. (voor hetzelfde geld blijft die nog 1 jaar goed) Het ziet er dus naar uit dat het morgen gewoon een kwestie wordt van de kat en tussenpijp vervangen en de huidige einddemper behouden. (En een koelvloeistof lekkage bij de kachel opsporen.

Stond vandaag met een rokende motor stil, anwb erbij, kijken, zoeken,alles uitsluiten: waterpomp goed, termostaat werkt, slangen lekken niet, koppakking niet lek, systeem onder druk gezet en ja hoor een paar kleine druppels bij het schutbord!)
Heb de auto nu vier maanden en 10.000 km en toch al wat kleine problemen gehad maar gewoon elke keer weer stug met een grote glimlach instappen he!