Thanks voor de antwoorden jongens. Ik zal ze koud op spanning moeten brengen en dan op de paddock monteren. De 1,6 bar voor en 1,8 bar ontwikkelen zich dan bij het op temperatuur komen tot de gewenste 2,1 en 2,2 bar?
Cu sunday!
Ciao
Jorik
Je kan beter iets te hoog beginnen ; om druk af te laten heb je niet veel materiaal nodig . Om meer druk te zetten moet er ergens een compressortje o.i.d. in de buurt zijn .
Na 2 of 3 snelle rondjes snel binnenrijden (niet uitbollen) en druk meten dan weet je hoe't er voor staat .
Als je met stikstof afvult blijft de druk zelfs nog iets constanter . Als je auto na' evenement op slicks blijft staan zet ze dan wel op 2,5 bar of zo, met wat statijd zakt de druk en gaat de wang als luchtkussen fungeren . Als je vrij zachte rubbersoort Slicks hebt denk er dan aan om ze warm genoeg te stallen : er kunnen fijne breukjes op de rand ontstaan door koude : dat is verder niet nadelig maar 't ziet er niet zo fraai uit .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .