dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Dieseldampen na heel hard rijden....plausibel?

vr aug 10, 2007 23:14

Proficiat ermee :thumbs:

Vwb die velg (dat wiel :wink: ) kun je denk ik beter een nieuw topic openen en daar meteen een fotootje bijzetten van het wiel. Men is hier sowieso verzot op foto's dus doe ook maar meteen een "voorstel-topic" met plaatjes van de auto enzo :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

jippooo

vr aug 10, 2007 23:23

Done Dibro! Geinig dat je in Venlo zit. Ik zat daar tot voor kort (Blerick) en nu in Roermond;)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 10, 2007 23:38

sleutels is te kopieren, kost je minder dan E50/sleutel, adressen kwamen wel langs of zijn met een losse vraag op het forum zo te krijgen.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Dieseldampen na heel hard rijden....plausibel?

vr aug 10, 2007 23:39

Done Dibro! Geinig dat je in Venlo zit. Ik zat daar tot voor kort (Blerick) en nu in Roermond;)
Roermond... daar zit ik ook weleens (Noorderpoort) voor m'n werk... Bij voorkeur zitten :wink:
Blerick, daar zit ik nu (niet op m'n werk :mrgreen: )
En: dat wat Whizman zojuist postte, dat d8 ik ook ergens gelezen te hebben....

jippooo

vr aug 10, 2007 23:46

Kewl beans! Ik moet alleen ook een codekaart erbij zien te frutselen...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 11, 2007 10:37

Die codekaart heb je alleen nodig als je zonder sleutel wilt kunnen starten, niet echt de moeite lijkt me? info@schepers-autotechniek.com kan je vast verder helpen als je perse een codekaart en masterkey nodig denkt te hebben, die kunnen "alles" met code-1 systemen.

jippooo

za aug 11, 2007 23:57

Oh, ik dacht dat je die kaart ook nodig had om een evt storing te kunnen verhelpen. Bedankt voor de tip, schepers-autotechniek.com is inderdaad het bedrijfje dat ik belde voor de set. 350 euri's maar dan heb je het wel:)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Dieseldampen na heel hard rijden....plausibel?

ma aug 13, 2007 19:44

Oh, ik dacht dat je die kaart ook nodig had om een evt storing te kunnen verhelpen. Bedankt voor de tip, schepers-autotechniek.com is inderdaad het bedrijfje dat ik belde voor de set. 350 euri's maar dan heb je het wel:)
De enige storing die je er mee kan verhelpen is in het uitleescircuit (het gedeelte in je dashboard dus) van de chip in je sleutel. Als je sleutel zelf stuk is kan je die vervangen door een gekopieerde die je al hebt liggen, niet?

jippooo

di aug 14, 2007 00:08

Jah, ik heb 2 sleutels in totaal Wizz. Ik las ergens dat, bij een storing, je de bak dus niet van de plaats krijgt zonder de computer te vervangen als je geen code hebt. Maar begrijp me niet verkeerd: ik sta open voor alle suggesties mbt het NIET laten aanmaken van een masterkey en codekaart!! De kans dat ik 1 van beiden nodig heb is dus erg klein begrijp ik? Ik zal je er niet op vastpinnen hoor, maar ik heb er de ballen verstand van:)

Ik moet wel naar de garage voor dat probleem dat ik beschreven had mbt de dieseldampen. Als ik flink op het gas trap, nadat hij warm is natuurlijk, dan ruik ik telkens diesel binnen. Vraag me trouwens af of het wel een 1.9 is...dat ding is werkelijk een raket. Vooral in de 4 en ook wel de 5. Ben niets gewend met de Bravo en zeker niet met de Palio, dat wel, maar ik heb zat dikke bakken gehuurd toen ik in Duitsland woonde. Het is trouwens een import Alfa uit Duitsland zag ik.
Nou, en als het dieseldamp probleem verholpen is, moet ik alleen nog de trilling laten doen. En maar hopen dat het alleen die kromme velg achter is;)

jippooo

do aug 16, 2007 23:45

Iemand een adviesje over die codekaart en sleutels? Wat zal ik doen? Als beloning (of straf!) zal ik mijn ugly mug in the foto topic posten :twisted:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 17, 2007 00:08

Ik rij nu ruim 3 jaar in een 2dehandse Alfa met codekaart en moedersleutel en heb beiden nog nooit nodig gehad... De ballen verstand ervan heb ik ook, maar mij lijkt dat je "in geval van" altijd nog contact op kunt nemen met een expert (zie Whizzman's post :wink: ).

Áls ik ze al ooit nodig zou hebben, zou ik zowiezo eerst een uitgebreide studie van het instructieboekje moeten maken....
Ik heb het toevallig hier liggen... er staat: "Zonder de master-sleutel kunnen er geen reparatiewerkzaamheden worden uitgevoerd aan het AR CODE-systeem en aan de electronische regeleenheid van de motor". Dat laatste neem ik met een korreltje zout: Squadra Tuning verwisselde de chip zónder masterkey in de buurt.
Ik heb nog nooit iemand gehoord/gezien/gelezen over een kapot AR CODE-systeem (je zult maar als eerste aan de beurt zijn :shock: :wink: )

Zelf zou ik wél altijd zorgen voor een werkende reserve-sleutel. (En me zorgen maken als ik die niet had :wink: )

Die noodstartprocedure is wél lollig btw... Code invoeren m.b.v. het gaspedaal :lol:

jippooo

wo aug 22, 2007 07:55

Bedankt! Ik zal voorlopig wel het risico nemen. Als ik dan stilsta, is het maar een klein tripje van Venlo naar Roermond :lol:

jippooo

wo aug 29, 2007 21:52

Okayyy..mijn DIESELDAMP probleem is gefixd, voor de geinteresseerden. Het waren de slangetjes van de inspuiting, retourslangen, niet. Het was een klein klote dingetje aan de achterkant..de inspuitingverdeler of zoiets. Daar zit een "o" ring tussen zei de monteur en hij deed er een pakking tussen omdat het ding lekte. Er zat dan heel veel bar op als je hem intrapte...en dan lekte het ding.

Verder even besproken over die sleutels. Hij zei dat veel van die bedrijfjes de sleutels copieren, maar dan allemaal bv sleutel 1. Het systeem kan vragen voor sleutel 2 (en dat kan t/m 9 ofzo??) en dan heb je nog steeds een probleem. Hij gaf aan dat zonder moedersleutel de codekaart vrijwel waardeloos is. ik snap er nu helemaal niks meer van. Zelf had hij eens de accu leeg en toen al een melding in het systeem en dus de codekaart nodig.

Realiseer me net wat een leken-gebrabbel hier staat geschreven :?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 30, 2007 09:15

ik heb het bij de hand ghad met een Fiat Marea 2.5tds.... Ik had toen geen code kaar en geen moedersleutel. Mijn enige blauwe sleutel ging defect (a.b.) Bij schepers toen voor 350 euro de computer laten veranderen. Daarna twee nieuwe sleutels en alles kan weer normaal ingeleerd en verholpen worden. 350 euro is niet weinig maar het was mij het wel waard!

Geen slecht woord over Schepers! :thumbs:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

jippooo

do aug 30, 2007 10:54

Hmm...nouja, dat ga ik hoe dan ook laten doen. better safe than sorry! :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”