soms zit het mee en soms tegen! Gisteren de auto tot op de motorkap volledig af, en idd wat langer de motor lapen lopen. Fan kwam nog niet niet in. Hoor ik me toch een tik in het blok aan de kant van de waterpomp. .

..schrik..terror...apocalypse...waren mijn gedachten! Maar.....
Als de distributieriem links een tand verschoven is, zou het blok niet zo mooi lopen denk ik, het is vrijwel trillingsloos en er komt een beschaafd geluid uit. Ik probeer een van de komende avonden te kijken of de linker nokkenas nog op tijd staat om het verspringen van de riem uit te sluiten. Neemt niet weg dat er nog een klep kan vastzitten of iets anders...
Mijn vermoeden is dat er, na toch zeer zeer zorgvuldig schoonmaken, een stukje waterpomp het koelkanaal is ingeschoten. Ik heb meteen de motor uit gezet om te voorkomen dat de wpomp het stukje doorgeeft een koelkanaal in waar je het met weining moeite volgens mij niet snel weg krijgt.
Mijn plan is nu om de koelvloeistof af te tappen en op te vangen aangezien deze er net 5 dagen in zit. Spanner los en de Wpomp demonteren en bidden tot eenieder die macht bezit dat het stukje dan meekomt.
Heeft iemand een tip hoe ik het stukje eruit kan krijgen mocht het niet direct met de pomp meekomen?
Steven