Zit natuurlijk een kern van waarheid in maar...
Dat toch wel zal meevallen, roest vuil etc tussen naaf en schijf!!
Als je niet elke dag een lekke band

hebt lijkt me dat een goede oplossing om de boutjes weg te laten.
Sander weet toch wel waarmee hij bezig is

Ohw.. Hoe monteer jij je schijven dan altijd??
Een lekke band henb ik ook niet elke dag maar bij elke jaarlijks onderhoud haal ik de wielen eraf en nog maar niet te spreken over banden vervangen en wielen balanceren. het is gewoon lastig om dan steeds weer je schijf te moten demonteren omdat daar (mogelijk) rommel tussen komt als je je wiel demonteert. Het pasvlak dan schoonmaken is er niet bij, of je moet dan ook je remklauwen gaan demonteren. Lastig dus.
Het is
echt zaak dat het pasvlak 100% schoon en vlak is en blijft. Komt daar ook maar iets zand oid tussen dan heb je op de naaf misschien maar een slingering van enkele tienden van mm's maar op de buitenrand krijg je dan al snel het dubbele.
Misschien als tussen vorm een boutje met een verzonken kop monteren??: Even een "holletje" maken met een 13 mm boor in je schijf en daarna een Boutje (inbus is het mooist, maar zaagsnede kan ook) met een verzonken kop. Alles vlak, alles vast.
