dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Kleine kentekenplaten

wo aug 01, 2007 01:15

Laatst zag ik echter een nieuw type VW jetta rijden,geimporteerd,met kleine platen,ding is EXACT hetzelfde als een nederlandese jetta,dan vraag ik met af,hoe kom je aan die goedkeuring van kleine platen????
Hier in de buurt staat een golf (type 3????) met een US-achterklep (meer kan dat niet zijn, wie importeert er nou een golf 3 uit de US hierheen?) met een kleine kt-plaat. Kan ook niet anders, want in de originele uitsparing zit een duidelijk achteraf geplaatst stuk plastic waardoor een "normale" kt-plaat nooit gaat passen tenzij je dat stuk plastic eruit rukt. Zou dát de norm zijn: monteren wat past? :wink:

Dan snap ik die 612 ook weer: iets anders pást gewoon niet :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Kleine kentekenplaten

do aug 02, 2007 17:39

Monteren wat past gaat niet, vriend van me heeft zijn wagen omgebouwd naar amerikaanse spec. dus met kleine nr-plaathouders e.d. Een verzoek ingediend om op kenteken 18.2 te krijgen, maar helaas. Doen ze niet.... :wink:

Marvin
Full Member
Full Member

do aug 02, 2007 21:33

Wat ik dus totaal niet begrijp is waarom het bij zo'n geïmporteerde auto's wel mag en bij "normale" auto's niet. Welke reden is hiervoor? Een antwoord als "een grote nummerplaat staat op zo'n buitenlandse auto's niet" vindt ik onaanvaardbaar, aangezien zo'n groot ding op veel Alfa modellen ook niet staat. Ik ben van mening dat of die kleine plaatjes moeten voor alle auto's verboden worden of voor alle auto's worden toegestaan.
Kunnen we hier geen actie voor beginnen zodat er in Den Haag iets aan gedaan wordt?
Nu: Alfa 916 GTV 3.0 V6 24v 1999
Nu: Alfa GT 1300 Junior 1972, met 2L techniek
Gehad (2013-2023): Alfa 916 GTV 2.0 16v 2001
Gehad (2006-2013): Alfa 155 1.7 8v wide body 1995

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

do aug 02, 2007 22:04

Bij geimporteerde auto's,mag het ook ALLEEN als hjet in het land van herkomst zo mag.

DUS: een uit amerika geimporteerde auto mag het,aangezien ze daar met die kleine platen rijden,en daar is dan officieel gezien de verlichting op aangepast(al is dat natuurlijk met modernere auto's complete bullcrap)
Dus,wil je kleine platen op een alfa,zoek er 1 in amerika,haal em hierheen,importkeurinkje,ff babbelen met de keurmeester over de kleine platen,en hoppakee,kleine platen op een alfa.
Wel een beetje dure grap,maja,voorderest weinig mogelijkheden...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Kleine kentekenplaten

vr aug 03, 2007 00:49

Monteren wat past gaat niet, vriend van me heeft zijn wagen omgebouwd naar amerikaanse spec. dus met kleine nr-plaathouders e.d. Een verzoek ingediend om op kenteken 18.2 te krijgen, maar helaas. Doen ze niet.... :wink:
Ik ken van internet meerdere voorbeelden waarbij het wel gelukt is. Bij een Toyota MR-2 (dacht ik) paneeltje tussen de achterlichten vervangen door een Amerikaanse versie, naar de RDW en hoppetee 18.2. Een Supra idem met een "originele Japanse" bodykit. En een Chrysler Neon waarbij het feest alleen niet door kon gaan vanwege het bouwjaar (2000); scheen dan weer alleen te kunnen op auto's van voor 1994. Komt goed uit want mijn auto is van 1990. Bumpertje voor een habbekrats kunnen kopen (zit wel wat werk aan, maargoed), niet geschoten is altijd mis toch?

Ik kom hier in de buurt ook regelmatig een Peugeot 405 uit 1990 tegen met kleine platen (gewone passen niet, achter althans), maar wel met origineel Nederlands kenteken (heb hem eens opgezocht op de RDW-site, datum eerste toelating is hetzelfde als datum eerste afgifte NL).

Maar idd Amerikaanse auto's van na 1994 die van zichzelf al zodanig zijn uitgevoerd dat een gewone plaat niet past, dan schijnt dat weer wel te kunnen... rijdt bij mij in de buurt een geïmporteerde Golf 3 (bj 1997, kenteken uit 1999) met kleine plaatjes en een Mitsubishi Galant uit 2006 die later dat jaar (4 maanden oud) hierheen gekomen is, waar ook geen gewone platen op passen.

Van een ex-collega die een Ford Ranchero had geïmporteerd hoorde ik dan weer een regel dat het alleen mag als de platen minder dan zoveel cm van de grond zitten; bij zijn auto zouden ze net 4cm te hoog zitten, maar de keurmeester kneep een oogje dicht. Dat heeft dan mss weer te maken met dat je wel gewone (evt vierkante) platen kunt monteren (want naar onder toe ruimte zat) alleen dat je ze dubbel vouwt als je de eerste de beste drempel af rijdt.

Blijft een vage materie allemaal...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

147klaassie
Newbie
Newbie

vr aug 03, 2007 11:03

3 jaar probleemloos met kleine voorplaat rondgereden, daarna 2x in 4 weken tijd bekeurd door de blauwe vrienden van de Dordtse politie, het tonen van de originele plaat die ik altijd in de auto meezeulde maakte weinig indruk op de troepen ("s-morgens om 7 uurop de A16, diender had waarschijnlijk saaie nacht achter zich).
Argument: Kleine plaat is niet origineel dus kan er ergens een gestolen auto met de grote bijgeleverde plaat rondrijden!!!!!! :?:
2e x zelfs het pv van de eerste keer laten zien, werkte ook niet.

Volgens mij zijn de ronde hoeken van auto's tegenwoordig ook een beetje bedacht om de schade te beperken aan een loslopende voetganger als je er met niet al te veel gang tegenaan rijdt, maar dat kan de kentekenplaatmaffia ook niet boeien!!
Rij dus nu in de rondte met zo'n geweldige "kentekenplaatadapter" waardoor dat k*tding bijna aan de zijkant uitsteekt.
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Terug naar “Het Forum Café”