ErwinV6

RE: Nordschleife 2005

do apr 07, 2005 09:01

@Petje de 17e gaan we weer!(Oja uiteraard kun jij ook een x mee maar dat had je denk ik wel door he?)
Wat betreft die 50 ronden...
Ik ben het daar niet zo mee eens na 50 ronden ken je het circuit echt niet op en top.
Sterker nog, levensgevaarlijk als er mensen zijn die denken dat dat wel zo is!
De Nordschleife is en blijft volkomen onvergelijkbaar met ieder ander circuit en is zoals Aernoudt al zei zeer onvoorspelbaar mede door de wisselende weeromstandigheden.
Peter dat van die tijd met die M3 lijkt mij sterk.
Als hij die tijd gereden heeft na 5 rondjes zal dat waarschijnlijk komen omdat hij een snel iemand voor hem had die hij dan ook nog eens vertrouwde..want in je uppie trek je dat echt niet na 5 rondjes al is zon m3 wel errug snel.
Geloof me als je de Schleife niet uit je kop kent heb je niet eens zoveel voordeel van al die peekaa's of je moet als een debiel rijden en hopen dat het goed gaat en dat is nu juist het probleem van de Touristenfahrten op de Ring:Teveel mafkezen :wink:

Der Alte

do apr 07, 2005 09:08

grootdoenerij eindigd op de NS meestal in de vangrail.
hou je kop erbij en doe verstandig. is de enige manier.
het gaat om de "fun"

just my 2ct.

Roy Hartgerink

do apr 07, 2005 09:11

Stoere verhalen....... :(

Iedereen die regelmatig op de NS rijdt en ook maar een beetje ervaring heeft weet dat dit een niet te realiseren tijd is voor een onervaren rijder. Wat een onzin. Juist hierdoor gebeuren de ongelukken. Jammer dat hier tijden genoemd worden waar mensen zich op kunnen gaan richten. In alle veiligheidsvoorschriften lees je dat je vooral niet te klokken. Met het plaatsen van een tijd maak je mensen nieuwsgierig en gaan ze hetzelfde doen.

Onverantwoord. Weet dat de tijd die je kennis noemt ook door Horst von Saurma in een Porsche 911 GT3 op lege baan gezet is......

Persoonlijk vind ik het erg jammer met momenten hier van die zogenaamde "spectaculaire" verhalen te lezen. Hier gaat de NS kapot aan. En niet alleen de NS.......

Roy Hartgerink

Re: RE: Nordschleife 2005

do apr 07, 2005 09:23

Wat betreft die 50 ronden...
Ik ben het daar niet zo mee eens na 50 ronden ken je het circuit echt niet op en top.
Sterker nog, levensgevaarlijk als er mensen zijn die denken dat dat wel zo is!
Klopt Erwin; was maar om een indicatie te geven.

Peter
Junior Member
Junior Member

do apr 07, 2005 12:30

Sorry, maar dat vind ik onzin.
Volgens mij heeft niemand hier een auto waarmee je dat soort tijden überhaupt zou kunnen, met alle baankennis van de wereld of niet.
Bovendien zijn mensen die zich gaan richten op een paar cijfers op een anoniem forum toch al een gevaar op de baan, of ze zich nu op zo'n tijd richten of op een snellere auto die hun net heeft ingehaald of wat dan ook.
Gewoon je eigen tempo rijden, als je het zelf hard vindt gaan, ga je waarschijnlijk te hard en kun je wat rustiger aan doen.
En als je verstandig met tijden klokken omgaat, kun je daar heel veel voordeel van hebben. Als je halverwege de baan weet dat je een paar seconden sneller bent dan in een ronde daarvoor, weet je dus ook dat je minder marge hebt en kun je daar rekening mee houden.
Verder zul je van mij ook niet gauw dingen als tijden of snelheden horen, omdat het helemaal niks boeit, gaat om de fun, maar dit was gewoon even om aan te geven dat dat 50-ronden verhaal ook niet altijd op gaat. Is gewoon heel persoonlijk, iemand met veel race-ervaring 'snapt' een circuit sneller en kan dan ook vlugger hard gaan.
Of het verstandig is om zo hard te gaan tijdens een TF is dan nog een tweede, maar goed, het gebeurt.

Oh ja, die Sportauto tijden zijn altijd een volledige ronde. Scheelt nogal behoorlijk wat, dus zo belachelijk snel was die hierboven genoemde tijd dan ook weer niet.

Roy Hartgerink

do apr 07, 2005 12:55

Ik heb mijn huiswerk goed gedaan; Horst von Saurma (D) Porsche 911 GT3 , 360 PS, 1391 kg 1999-08-01, sport auto Supertest 20.000 km 153.540 km/h terug te vinden op www.nurburgring.de.

En ik typ "je leert het niet in 50 ronden aldaar", d'r staat dus niet dat je het in 50 ronden leert.

Oh ja, deze ook nog op bovenaagehaalde site gevonden: Horst von Saurma (D) BMW M3 E 46, 343 PS, 1584 kg 2000-12-01, sport auto Supertest 20.000 km 147.729 km/h zonder de tijd te verklappen kan ik je vertellen dat Horst er langer dan je kennis over gedaan heeft........vandaar de reacties. Of het je overtuigt?

Peter
Junior Member
Junior Member

do apr 07, 2005 13:01

Ja, dat zijn gewoon de tijden uit de supertest van Sportauto, dat is toch een volledige ronde?
Dit was btg, scheelt zo 25/30 seconden gok ik. :?:

En ik geef ook niemand het advies om het na te gaan doen, integendeel.
Zeg alleen dat je geen vast aantal ronden kunt noemen waarna je de baan wel snapt, dat kan niemand voor je bepalen, moet je uiteindelijk zelf aanvoelen. En er zijn ook genoeg mensen die na honderden rondjes nog rustig aan genieten van de baan, is ook prima.

Oh ja, die M3 was ook niet helemaal standaard meer, o.a. onderstel en remmen aangepast.

ErwinV6

do apr 07, 2005 13:11

Peter hoeveel rondjes heb je zelf op de Nordschleife gereden?
Neem van mij aan dat het echt rondes en rondes duurt voordat je er serieus kunt vlammen.
Ik weet niet wie die persoon is met die M3 maar ik moet van zulke verhalen altijd hard naar de WC rennen.
Iedereen kan het zo cool vertellen en o,o wat gaat iedereen hard maar ik kan je dit vertellen: in 9 vd. 10 gevallen rijden de meeste nog geen deuk in een pakje boter.(en al helemaal niet met zo weinig baankennis)
Ook die tijd van die M3 die jongen kan vast heel goed rijden maar geloof me ik vreet mijn schoen op als het waar is.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik mezelf op de Nordschleife nog nooit geklokt heb is ook niet zo interessant eigenlijk want er is uiteindelijk niets te winnen alleen te verliezen:roll: .

Peter
Junior Member
Junior Member

do apr 07, 2005 13:30

Erwin, geen idee, ik hou het niet bij. Minder dan 100 in ieder geval.
Je kunt het geloven of niet, in dit geval geloof ik gewoon dat het 100% zeker waar is.

Maar goed, laten we maar ophouden over die tijd; het ging mij erom dat je je niet blind moet staren op het aantal rondjes ervaring. Sommige mensen kunnen snel hard gaan en anderen hebben daar wat meer tijd voor nodig dan gemiddeld.
Als je in je 51e rondje denkt van "nou ga ik er eens goed voor zitten, want dit is mijn 51e rondje", dan ben je fout bezig, dat was het enige dat ik bedoelde te zeggen.

PS: Erwin, check PB. ;)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 07, 2005 14:01

De tijd die Peter opgeeft is mogelijk met een gemodificeerde M3. De M3 CSL is op NS
geklokt met tijd van ongeveer 8.00. Alleen op een totaal verlaten baan en in handen van een professioneel coureur. Rohl klokt met GT3 7.56. De kans dat een amateur op een drukke baan zo'n tijd klokt, is sterk.

Peter
Junior Member
Junior Member

do apr 07, 2005 14:06

Oké, nog een keer. ;)
Amateurs die klokken nemen niet de hele ronde, maar ruwweg het hele circuit m.u.v. Döttinger Höhe. BTG = Bridge to Gate, vanaf die Antoniusbrücke boven de eerste bocht naar links tot iets na de laatste bocht het rechte stuk weer op (geen idee of dat hek een naam heeft).
Complete rondetijd zou dan iets van 8:30 - 8:35 en dat is heel snel (zeker tijdens een TF), maar niet onmogelijk snel.

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Nordschleife 2005

vr apr 08, 2005 09:28

!
Als je wilt kun je wel een x meerijden en dat geldt ook voor Woody die volgens mij ook wel een trouwe Ringliefhebber is..
Indien jullie het durven zal het jullie zeker niet tegenvallen. 8)
Normaal ben ik niet zo voor het iedereen meenemen maar zal een uitzondering maken :roll:
Thanks, graag, top, geweldig. Ik vind de meerijdrondes zowiezo enorm leerzaam.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Der Alte

vr apr 08, 2005 09:51

Hou toch op met dat stoere gedrag over tijden.
Ga lekker rijden.
En als je denkt dat je echt goed bent ga dan maar een keertje een wedstrijd meedoen. Kun je bewijzen wat je tijden zijn.

Gewoon de TF gebruiken waarvoor die is, lekker genieten van de baan en het rijden.

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr apr 08, 2005 10:07

:D Als je met tijden wil spelen moet je een keer hier aan meedoen http://www.glp1.de/
Lijkt mij wel eens een leuke in ieder geval.
Alleen mijn auto valt zeker buiten het regelement van de alfaclub Corse leggera.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 18, 2005 11:49

Dit week-end hadden de 'ringers' onder ons weinig geluk; dichte msit over de baan..

Dan ziet het er wel erg mistique uit, maar ik heb toch liever de zon :)

Afbeelding
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Evenementen”