pstruijk
Newbie
Newbie

Alfa 156 GTA Selespeed Ice/City/Sport

za jul 28, 2007 14:49

Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een 156 GTA Selespeed. Ondanks dat dit niet
mijn eerste Selespeed is en ik al vele jaren Alfa rijd heeft deze auto nog een paar dingen waar
ik vraagtekens bij krijg:
1. Als ik de auto start zegt de selespeed indicator op mijn dashboard: ICE, CITY, SPORT, als of
ik een selectie zou kunnen maken. Kan ik dat en zo ja, hoe? :oops:
2. In het instructie boekje vind ik iets over het vervangen van het parkeerlichtje. Verder is er niets
maar dan ook niets dat op een parkeerlicht schakelaartje of zo lijkt....???? Enig idee? :?:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Alfa 156 GTA Selespeed Ice/City/Sport

za jul 28, 2007 15:25

City : kan je inschakelen door knopje naast pook in te drukken, ik vermoed dat daar ook nog eens Ice-stand(slaat hij 1e versn. over) en Sport stand(laat hij verder doortrekken toe in toeren voor hij overschakelt zelf kan je bij hoger toerental terugschakelen) 't is efkes geleden dat kameraad-journalist Jan Wouters er mee langskwam, maar medeforummer Wim Willems (persman FAB) weet wel meer : die heeft die auto destijds met Jan meegegeven en als ik me niet vergis heeft hij 'n 147GtaSelespeed...

ControleLampje Standlicht gaat branden als't lampje stuk is ; voor gewoon licht en groot licht is de weerstand te groot om er een contolelampje voor te maken en...dat valt uiteraard ook meer op als't defect is .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

159gta

RE: Alfa 156 GTA Selespeed Ice/City/Sport

za aug 04, 2007 13:07

Mocht je je afvragen hoe je de standlichten activeert, moet je eens kijken of er onderaan het startcontact (waar je je sleutel in steekt) geen klein lipje zit. Je drukt dat in en doet alsof je je wagen stillegt. Omgekeerde beweging van het starten. Dan floepen de standlichten aan. Probeer maar eens.

Terug naar “Algemene Technische vragen”