Ok, Dré, deze is vast wel leuk voor jou. Ik bedacht het met net, toen ik je pb beantwoordde...
Onlangs een 115 pk JTD aan de examiner gehad (de mijne

). Vastgesteld dat (behalve de turbodruksensor) ook de LMM niet koosjer meer was..Gemeten: 0. Gewoon dood dus. Raar maar waar, niet echt iets gemerkt aan het vemrogen van de wagen. Tot niets sensationeel. Een gloednieuwe LMM geplaatst, terug aan de examiner. en nu komt het:
GEMETEN waarde bij volgas: iets meer dan 350 mg/s. Opgegeven richtwaarde in de examiner ligt rond de 1200 mg/s bij volgas. 2de LMM geporbeerd, luchtfilter vernieuwd: identieke meetresultaten. De auto levert zijn normale vermogen, ook het verbruik is normaal. Dit is tijdens mijn vakantie bevestigd (volgeladen op de brennerpas)
Meting bij stationair normaal. Examiner even bij een andere JTD aangesloten, normale meting. Er wordt geen fout opgeslagen ivm de LMM (daarvoor, bij de oude, slechte, gebeurde dat wel, zoals normaal is)
Samen met de monteur (die er ook kop noch staart aan kreeg) besloten ons er verder niet meer om te bekommeren (auto rijdt perfect) , maar het blijft me toch fascineren...dit is toch echt ééntje voor jou, niet ?