Hier lees je de verbaasde bevindingen van een Amerikaan in Amsterdam die een uur de tijd nam om onze aparte fietscultuur te begrijpen
nog een artikel in de washington post
Een hoop te zien, maar ik had het er toevallig laatst met een amerikaanse collega over, veel buitenlanders vinden het hier levensgevaarlijk om fietsen.Ik denk dat amerikanen een fiets als iets sportiefs beschouwen, en wij nederlanders als een alternatief op een te lange wandeling.
Dat je fiets hier met geen een slot echt veilig staat is ook wel apart. Maar ja, Amsterdam is ook wel een stad waar het leuk fietsen is
Ik vind er nix meer aan. Een beetje urban guerilla crossen en je krijgt gelijk een boete voor door rood fietsen. Ik had een keer geen ID bij me...kon ik mee naar het bureau! (gelukkig werd hij weggeroepen voor een ongeluk, dus ik ontsprong de dans) Ook die boetes voor zonder licht fietsen, en dan gaan ze ook nog ff een preek houden over hoe gevaarlijk het is, alsof je een kleuter ben; 't lijkt wel of de agent Bromsnor cultuur helemaal terug is.Maar ja, Amsterdam is ook wel een stad waar het leuk fietsen is