Je kunt het wel zeggen.hoe dan ook, je kunt toch haast niet zeggen dat de 156 niet lekker rijdt...
Het slaat alleen nergens op...

Je kunt het wel zeggen.hoe dan ook, je kunt toch haast niet zeggen dat de 156 niet lekker rijdt...
Guess what... Dat kan ik wel zeggen, want na zes dagen met die 156 ben ik nog steeds niet gewend.Je kunt het wel zeggen.
Het slaat alleen nergens op... Laughing
Een 145 is veel, maar niet licht...145's.... Door het lichte gewicht en de voorwielaandrijving eigenlijk zelfs een beetje te veel...![]()
Ofschoon ik mijn rijbewijs nog maar drie jaar heb mag ik zeggen dat aardig wat rijervaring heb. Niet alleen op de snelweg maar ook in de bergen van Afghanistan. (Overigens kun je verkeersdrempels aldaar vergelijken met bergen. Dan mogen wij -bijna- niet klagen...)Nou, als je het nu ook nog gaat vergelijken met een 145 die beter zou sturen... Nee, ik haak af! Heb veel kilometers gemaakt in beide (zo'n beetje alle varianten 156 en zelf een jaar terug een 145 Junior gehad) maar nee, echt niet... Ook het gevoel en de feedback is bij de 156 toch echt beter hoor... 33, okee, lekker licht en karten maar, top, maar een 145 licht? Ik hoop dat je dat niet bedoelde... Wat dat betreft passen de 145 en 159 ideaal bij elkaar....
Golf? Ibiza? Wat is precies jouw rij-ervaring en wat zoek je precies in een auto? Ik vraag me namelijk een beetje af wat je precies vergelijkt als je het over gevoel enzo hebt... Kraakjes en gehobbel is wat anders dan wegligging en feedback heh!?
Ik denk het wel.Als je een auto qua onderstel gaat verbouwen kun je sowieso geen vergelijk meer maken lijkt mij...
Dat speelt ook mee, inderdaad. Overigens vind ik de 156 juist NIET zenuwachtig. Het sturen is geweldig al kan ik niet zeggen of ik het echt beter vind dan de 155. De Giulia is geen vergelijk want daar krijg ik dikke armen van.Natuurlijk is een 156 veel beter geïsoleerd, waardoor je minder bandengeluid, motorgeluid etc hoort. Hierdoor is je beleving van de auto ook héél anders.