Speeder

RE: alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

vr jun 29, 2007 00:10

@SlowPoke :thumbs:

...binnenkort met onze low-budget 33 het circuit op, we zullen zien wat onze aanpassingen ons op leveren :D

Rob33

vr jun 29, 2007 18:17

Ja het ziet er inderdaad echt niet uit he, Slowpoke. Ik heb rode koni's achter, heb geen idee of ik die nog in zou kunnen stellen...

Wat is de truuk dan wel voor de achteras? Sterke veren en keiharde demping?

italianivan

vr jun 29, 2007 19:15

Ik ben erachter dat alfa 33 met 3gaats veerpoten de onderste veerschotels (die dus vast zitten) vaak weg rotten , en je dan een complete veerpoot moet kopen.
die echter niet te krijgen is.,
maargoed ik ga toch nieuwe schokbrekers erop zetten en verlagen en we zien het vanzelf wel :o :D
bedankt voor alle reacties :roll:

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

Re: RE: alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

za jun 30, 2007 01:17

Ja het ziet er inderdaad echt niet uit he, Slowpoke. Ik heb rode koni's achter, heb geen idee of ik die nog in zou kunnen stellen...

Wat is de truuk dan wel voor de achteras? Sterke veren en keiharde demping?
Rode Koni's zijn na te stellen. Je moet de zuigerstang volledig indrukken (eventuele bumpstop rubbers eraf halen). Draai de stang voorzichting rond en je voelt hem dan ergens in vallen. Dan zit hij in zijn verstelling. Als je hem nu naar rechts draait zal de demping sterker worden. Weet alleen niet of dit de in- of uitgaande demping is (dacht de uitgaande). En inderdaad moet je stijvere veren monteren maar dan ook meteen sterke demping.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Terug naar “Algemene Technische vragen”