Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Vakantie: aan welke kant van de grens tanken?

wo jun 27, 2007 12:32

Ken je dat? Je bent op weg naar je vakantiebestemming of op de terugreis. De brandstofmeter staat ongeveer op de helft en de grens komt in zicht. Euh... verdorie, waar was het ook al weer goedkoper en hoeveel? Zei de buurman niet dat... hm, dat was vorig jaar, hoe zit het nu? :-k Die dieselende collega beweerde het tegenovergestelde.

OK, stelletje Hollanders: ga naar de site van United Consumers, print het staatje en plak dat op je dashboard. Geen cent teveel hoor!
Afbeelding

Goeie reis ;)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Vakantie: aan welke kant van de grens tanken?

wo jun 27, 2007 12:36

Haa leuk maar ik zou niet van die tabel uitgaan.
Hij is gebaseerd op de actuele brandstofadviesprijzen in Nederland.

De benzine in duitsland hier net over de grens is afhankelijk van de pomp ongeveer even duur als in NL.
In Belgie is de benzine wel weer echt veel goedkoper.

Regio Sittard-Geleen :wink:

cmva
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 27, 2007 15:09

Belgie scheelt 2keer niks

Kunki_156TS

wo jun 27, 2007 18:48

Luxemburg schijnt het ook goed te doen. Meteen en slof shag halen bij de benzinepomp is ook verdienstelijk en dezelfde shag als in NL :D

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

do jun 28, 2007 14:10

er zijn van die sites die de actuele brandstofprijzen bijhouden, zoals deze het is alleen zo dat daar vaak misbruik van wordt gemaakt, rijd je 10 kilometer om voor die ene pomp om 2 euro te besparen, blijkt de prijs niet te kloppen en moet je alsnog duur tanken. het kan dus vaak doorgestoken kaart zijn.
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 28, 2007 15:01

Wat een gedoe. Je gaat op vakantie, geeft dus klauwen met geld uit aan dingen die je niet nodig hebt, en vervolgens wil je een paar euro besparen op een tank brandstof. :roll:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Speeder

Re: RE: Vakantie: aan welke kant van de grens tanken?

do jun 28, 2007 16:03

Wat een gedoe. Je gaat op vakantie, geeft dus klauwen met geld uit aan dingen die je niet nodig hebt, en vervolgens wil je een paar euro besparen op een tank brandstof. :roll:
Mjah, mijn idee. Zeker als je toch al een V6 rijd :lol:

ericj
Full Member
Full Member

do jun 28, 2007 16:17

Luxemburg schijnt het ook goed te doen. Meteen en slof shag halen bij de benzinepomp is ook verdienstelijk en dezelfde shag als in NL :D
Ja, dat kan ik je aanraden, zeker als je het leuk vindt om een half uur in de file voor de pomp te staan in de hitte! ](*,)

---
Eric

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 28, 2007 16:59

Ja, dat kan ik je aanraden, zeker als je het leuk vindt om een half uur in de file voor de pomp te staan in de hitte! ](*,)

---
Eric
Ja, dat doe je als échte Hollander graag voor die paar euro's.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 28, 2007 17:07

die paar euro maakt idd niks uit, maar als je tank toch bijna leeg is en je weet dat hij in Zwitserland toch 26% goedkoper is....

bedankt voor de tip!
156

Raimon
Guru
Guru

vr jun 29, 2007 00:39

---
Eric
Ik wou het zelf niet zeggen, maar je slaat de spijker op de kop! Ga lekker besparen op je brandstof.... Als je het daar van moet hebben, kun je beter niet op vakantie gaan en lekker in je achtertuin gaan zitten.... Dan haal je een slof shag bij de benzinepomp op de hoek en ga je bedenken hoeveel geld je wel niet uitgespaard hebt door thuis te blijven.:wink: :wink:

Mischien ben ik een uitzondering (ik hoop het niet) maar als ik op vakantie ben, kijk ik niet op een eurocent!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 29, 2007 01:32

Ach, ieder zijn ding hoor, maar ik snap sowieso weinig van heel veel vakantiegangers... Dan werk je het hele jaar, koopt van je zuurverdiende centen een leuk huis, richt het in naar je zin, alles er op en er aan... En dan heb je 3 weken vrij.... Ga je in een fucking caravan op een winderige camping in de Dordogne staan. Geen comfort, het koken is ellende (en in de caravan koken doe je als Hollander, want iedere avond uit eten is DUUR!), fatsoenlijk poepen kun je niet en dus loop je met de pleerol over de camping naar een toilet waar 200 anderen gebruik van maken... En natuurlijk pik je nog even Zwarte Zaterdag mee op de Route du Soleil, met 2 oververhitte koters achterin. Voor vertrek dikke stress ('hebben we alles?' En met alles bedoel je dan ook álles: aardappels, pindakaas, de spelcomputer... je zou maar eens iets van thuis moeten missen!) Ja, reuze ontspannend allemaal. Vervolgens zit je de hele dag op een campingstoeltje met een lauw blik bier zouteloze vakantieromans te lezen, dus geestelijk ga je er ook niet echt op vooruit. Gelukkig heb je wel sandalen en sokken bij je, zodat je makkelijk als Hollander te herkennen bent in het dorp.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 29, 2007 08:25

Amen Afbeelding

Uitgezonderd de Hotel en appartement vakantiegangers
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

JeffRiesen15de
Full Member
Full Member

vr jun 29, 2007 09:21

Ach, ieder zijn ding hoor, maar ik snap sowieso weinig van heel veel vakantiegangers... Dan werk je het hele jaar, koopt van je zuurverdiende centen een leuk huis, richt het in naar je zin, alles er op en er aan... En dan heb je 3 weken vrij.... Ga je in een fucking caravan op een winderige camping in de Dordogne staan. Geen comfort, het koken is ellende (en in de caravan koken doe je als Hollander, want iedere avond uit eten is DUUR!), fatsoenlijk poepen kun je niet en dus loop je met de pleerol over de camping naar een toilet waar 200 anderen gebruik van maken... En natuurlijk pik je nog even Zwarte Zaterdag mee op de Route du Soleil, met 2 oververhitte koters achterin. Voor vertrek dikke stress ('hebben we alles?' En met alles bedoel je dan ook álles: aardappels, pindakaas, de spelcomputer... je zou maar eens iets van thuis moeten missen!) Ja, reuze ontspannend allemaal. Vervolgens zit je de hele dag op een campingstoeltje met een lauw blik bier zouteloze vakantieromans te lezen, dus geestelijk ga je er ook niet echt op vooruit. Gelukkig heb je wel sandalen en sokken bij je, zodat je makkelijk als Hollander te herkennen bent in het dorp.
geen speld tussen te krijgen =D> =D> =D> =D>
nu 156 daarvoor:
Sud, Sud TI, Sprint, Giulietta 3x, Alfetta gtv,164 2x, 33 5x, 75 5x,156 en 146 2x.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”