italianivan

alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

ma jun 25, 2007 18:22

hallo
soms als ik optrek bij een stoplicht trekt die zowieso ineens na een kant vooral met hard optrekke , en bij hobbels springt die ook een kant op dit kan opzich nog wel normaal zijn , maar dat hij bij optrekken vanuit stilstand met volgas zo trekt klopt niet.
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
mvg Ivan

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

ma jun 25, 2007 18:24

ja.... dat is een 33 eigenschap....
mee leren leven.....
klein verschil kunnen banden maken
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Kunki_156TS

ma jun 25, 2007 18:25

wat voor velgen heb je? breedte, soms door sporen in de weg wil hij nog wel is gaan trekken ook als die goed is uitgelijnt heb ik ook met mij 156. Misschien combinatie van lage bandenspanning en brede velgen?

mafkees

ma jun 25, 2007 19:05

ik heb het ook eens gehad, bleek dat mijn voorbanden verschillend van profiel waren.

italianivan

ma jun 25, 2007 19:52

nou hij deed het al met crap banden op stalen wielen,
nu heb ik velgenen doet hij het nogsteeds ik denk dat het aan me vering ligt
de banden zijn goed voldoende profiel allebij dezelfde profiel continental 195 45 16

Sandertje P4

ma jun 25, 2007 20:17

Moet je het stuur goed vasthouden :jumping:

Ed[33]
Member
Member

ma jun 25, 2007 21:36

specifiek naar een kant? Bij mij is het altijd naar rechts. Vooral bij het minste vochtige wegdek, en vooral op de witte wegmarkeringen schiet hij als een ongetemd paardje naar rechts.

Edit: dit lees ik net op de squadra33 website:

De Alfa 33 heeft nogal last van scheeftrekken tijdens volgas acceleratie’s. Iets wat wordt bepaald door de boxermotor. Tijdens snel genomen bochten, echt iets voor de 33, zal vooral het voorste en achterste carrosseriegedeelte ter hoogte van de binnenschermen vervormen. Dit heeft weer invloed oop de wielgeometrie. De montage van een veerpootbrug kan dit tegengaan.
Met veerpootbruggen maak je de wielophanging en de carrosserie beter bestand tegen dwarskrachten en torsie, zeker als je verlagingsveren en brede banden hebt gemonteerd aan te raden.
Merken als OMP, Momo en Sparco leveren deze veerpootbruggen die onder de motorkap nog eens een echte raceuitstraling geven. Kosten zo’n € 100,00.
Laatst gewijzigd door Ed[33] op ma jun 25, 2007 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Gerrets
Guru
Guru

ma jun 25, 2007 22:03

Goed punt sandertje :jumping:

maar dit is idd eeen alfa eigenschap en idd naar rechts. Dus niet druk om maken, zeker wanneer je al wielen gewisseld hebt!

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Jarno 1.3S

di jun 26, 2007 10:05

Weet niet of het bij hobbelige wegen veel erger wordt. Als je schokdempers slechter worden, krijg je hier ook last van.
Heb er namelijk last van gehad toen mijn rechter schokdemper wat lekte.

alfaboomer

di jun 26, 2007 10:20

Heb ik ook last van gehad, ik heb mijn banden laten balanceren en daarna uit laten lijnen. Hierna heb ik er weinig tot geen last meer van gehad. Je blijft het natuurlijk altijd wel een beetje voelen, maar dat ik immers een kwaal bij die 33-ers.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

di jun 26, 2007 10:48

Ik heb een veerpootbrug op m'n 16v gemonteerd en dit helpt al een stuk. Bij mij zit er alleen verschil in de toespoor van de wielen, m'n rechterwiel staat meer naar binnen dan m'n linkerwiel, daardoor trekt m'n auto een beetje naar links.
Een veerpootbrug en uitlijnen zal het grootste deel van de problemen wegnemen.

italianivan

wo jun 27, 2007 19:25

hmm
goeie tips,
ik denk dat ik zon veerpootbrug ga aanschaffe, en binnekort effe op me werk de auto uitlijn.
zowieso wil ik de auto ook verlagen en heb ik lekke schokbrekers
kwam ik laatst achter,.
Heeft of weet iemadn nog een goede site of plek waar je goedkoop nieuwe schokbrekers kan kopen en evt verlagings veren,veerpootbrug
bedankt voor alle tips
gr Ivan

Speeder

Re: RE: alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

wo jun 27, 2007 20:08

hmm
goeie tips,
ik denk dat ik zon veerpootbrug ga aanschaffe, en binnekort effe op me werk de auto uitlijn.
kwam ik laatst achter,.
Heeft of weet iemadn nog een goede site of plek waar je goedkoop nieuwe schokbrekers kan kopen en evt verlagings veren,veerpootbrug
bedankt voor alle tips
gr Ivan
Als je onder de motorkap kijkt kan je zien of je veerpoten hebt met 3 of 4 gaats bevestiging (moertjes). Dat is nogal van belang ;)

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 27, 2007 20:10

http://www.dutchpowertrading.nl

http://www.biesheuvel.nl

http://www.autosportcompany.nl
Hier komt mijn veerpootbrug vandaan, 37,50 van GA racing

Bij deze bedrijven hebben ze ook verlagingssets. Zelf zou ik voor een set van Apex gaan, dat is een vrij bekend merk die goeie veren maakt.

alfaboomer

Re: RE: alfa 33 trekt flink bij hobbeltjes

wo jun 27, 2007 22:30

hmm
goeie tips,
kwam ik laatst achter,.
bedankt voor alle tips
gr Ivan
Hey Ivan,

Mocht je bij het speuren een veerpootbrug voor een driegaats tegen komen, laat me even weten. Ik ben zelf ook op zoek, maar kan ze tot nu toe nog nergens vinden.

Terug naar “Algemene Technische vragen”