Na het vervangen van de bakrubbers en het terugplaatsen van de uitlaat, had ik nog steeds last van een bonkend geluid bij lastwisselingen en drempels. Nu blijkt dat de uitlaat tegen de carosserie en tegen de transaxle aankomt. De pijp achter de middendemper komt tegen de koppeling aan, in rust zit hij er een centimeter vanaf ongeveer. Hier zijn gewoon de ringvormige rubbers van Prins Bredevoort gebruikt. Met grotere ringen komt de pijp niet lager te hangen.
Verder komt de pijp voor einddemper, waar hij op zijn hoogste punt zit tegen de carosserie tijdens het rijden. Hier is het orginele wiebertje gebruikt en ook de twee ringen met balkje aan de achterzijde.
Iemand hier ervaring mee?
Misschien dat het helpt om het stukje na de bocht omhoog van de middenpijp wat korter te maken, waardoor de einddemper er verder overheen kan. Denk alleen dat ik wel een extra plaatje moet maken voor de bevestiging van het wiebertje, zodat deze lager komt te hangen. Bij de koppeling wordt het lastiger, hier zou ik de pijp iets naar onder moeten buigen, want ook zonder rubbers hangt hij vlak onder de bak.
Iemand die deze dempers zonder aanpassingen wel goed onder zijn 75 heeft kunnen hangen?
Ik zal vanavond foto's proberen te maken.