Beste alfisti,
Vrijdagochtend is mij overkomen wat je niemand toewenst... Ik reed rustig op een stoplicht af, hoorde een vreemd snappend geluid onder de motorkap en kreeg de melding "storing motormanagement". Ik ben direct gestopt en een lokale monteur die in de buurt was bevestigde direct mijn angstige vermoeden.... de distributieriem is gebroken......
Mijn 147 1.6 heeft 106k gelopen. De fabrieksriem is bij 51.6k vervangen, dus ik wist dat ik snel aan de beurt was voor een vervanging.. Echter volgens mij staat in het boekje 60k en dat lijkt mij een zeer veilige marge.. Desondanks was ik van plan een dezer dagen een afspraak te maken, want die van mij lag er alweer 55k om.. Helaas is het noodlot mij net iets voor en nu zit ik waarschijnlijk tegen een reparatie van tegen de 2ooo Euris (!!) aan te kijken.... Ook leuk om te weten: ik heb hem nu een jaartje en hij is net een maandje uit de garantie... Murphy heeft over dit soort dingen ook wel eens iets gezegd geloof ik...
Anyway, ik weet nu niet zo goed wat te doen.. Mijn Alfa is altijd bij officiele Alfa dealers in onderhoud geweest, maar over de laatste ben ik niet zo te spreken.. Lees: erg duur en ondanks zeer specifieke aanwijzingen over een defect toch erg veel tijd manuur op de factuur voor "diagnose".. Ik wil vragen of jullie een plaats weten waar ik het beste met mijn Alfa heen kan voor reparatie..
Daarnaast ben ik benieuwd of er gevallen bekend zijn waarin de importeur coulance heeftr gehad in gevallen waar de distritiem eerder brak dan de in het onderhoudsboekje voorgeschreven aantal km voor vervanging.
Indien iemand mij kan helpen, dan zou ik dat ontzettend waarderen...
Alvast bedankt!
Mvg Joram