hallo iedereen, sinds vorige week heb ik een alfa 155 v6 van 1992 en natuurlijk heb ik veeeel vraagjes. eigenlijk zijn er blijkbaar een paar problemen, hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken. de auto start goed en trekt volgens mij ook zoals het moet, maar als hij op bedrijfstemperatuur is en de motor stationair draait, schommelt het toerental van 750 naar 1000 toeren (slaat niet af). wat zou dit kunnen zijn? Ook vind ik dat de koppeling laat aanpakt, maar ze slipt niet door, ergens heb ik iets gelezen over een tussenkoppeling op de versnellingsbak, zou het dat kunnen zijn of is de koppeling versleten (heeft 170.000 km). ten derde, als ik aan het stuur draai haar ik soms "kloppen", vooral links vooraan (draagarmen versleten??). zelf ben ik niet echt technisch aangelegd, maar zou wel een idee willen hebben van wat de problemen juist zijn, want in de garage weet ik niet wat ze zullen doen en ze kunnen zeggen dat ze bij voorbeeld de koppeling vervangen hebben, terwijl ze eigenlijk maar iets kleins hebben vervangen! alvast bedankt en ik moet zeggen 't is mijn eerste alfa romeo en ben blij dat ik jullie forum gevonden heb!
groetjes,
stijn