Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Jeugd van tegenwoordig op de weg?

do jun 07, 2007 22:22

Wat een onzin, dat gedoe met die raampjes 8)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 07, 2007 22:23

Sterke arm. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Jeugd van tegenwoordig op de weg?

do jun 07, 2007 22:24

Wat een onzin, dat gedoe met die raampjes 8)
Wij gaan niet uit ons dak :? .., maar daarna wel... :wink:

Die oudere jeugd toch... :-k
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member

do jun 07, 2007 22:26

heb mn radio wel meegenomen in mn v6 maar kan het frontje al een tijd niet vinden,, en niet missen,
Hier in de omgeving heb je gigantisch veel tuningshops met het type petjes calibra/golf, die 1000den euros aan hun auto's spenderen, aan neon etc, maar die zijn dus meestal wel erg zuinig op hun parelmoergespoten slopel
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do jun 07, 2007 22:26

ik heb helemaal niets tegen golfjes of wat voor auto dan ook.
hiet staan ze nog wel eens op de parkeerplaats, ik sta soms met stomme verbazing te kijken wat een geld die jongens in hun geliefde autootje stoppen.
ik ben alfist in hard en nieren, maar kan een ander merk, gepimpt of niet, goed waarderen.
zij denken dat wij gek zijn, wij denken dat zij gek zijn.
zij rijden niet als maloten door het dorp, zij zijn namelijk net zo zuinig op hun autootje als de alfist. 8)
=D>

Wel wil ik even een scheiding maken. Ik werk voor het blad Auto&Tuning en daar constateer ik al jaren twee groepen. De knullen die net zoveel tijd en geld steken in hun vierwieler als wij aan een restauratie besteden. Deze heren zijn soms nog voorzichtiger dan wij op ons klassieke of minder klassieke materieel. Dit zijn dan ook de mensen die net als ons balen van een steenslagplekje, een geschaafde onderlip onder de bumper, een krasje door een langslopend kind etcetera. Poetsen, poetsen, poetsen, naar een meeting of evenement rustig in colonne etcetera. Nee, deze doelgroep gaat precies hetzelfde om met de auto als wij.
Ik kan daar veel respect voor opbrengen. Mooi? Niet mooi? Wie ben ik om te oordelen, ze willen zich onderscheiden van de rest, net als wij, ieder op zijn of haar manier.

Dan is er de groep die (van wat voor merk dan ook) een barrel koopt, er roze ruitenwisserspoilers opzet en een uitlaatopzetstuk koopt bij de Lidl. Scheuren, racen, burnouts voor een vol terras etcetera. Nee, er zijn wel hele grote verschillen tussen die twee groepen. De eerste groep is erg groot, deze heren komen echter net zoveel met hun wat dan ook buiten als wij met een hobby-auto. Die zie je dus niet veel. De (om het makkelijk te houden) petjes rijden iedere avond naar het vaste muziek koepeltje, parkeerplaatsje, carpoolplek, etcetera en hebben verder weinig hobby's dan rondracen, die zie je dus extra veel en verpesten het voor de rest.

Kortom: je hebt petjes en je hebt petjes. Voor de eerste categorie niks dan lof, langleve mensen die niet in de grijze massa op willen gaan!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 07, 2007 22:44

Raampje open en terugschakelen bij tunnels, nee zo ben ik niet :wink:
@Carlo, mooier had ik het niet kunnen verwoorden ! =D>
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

do jun 07, 2007 22:48

@Carlo, ik wilde het eigenlijk net gaan vraegn want ik lees ook de Auto&Tuning, maar als je ziet wat daar een tijd en geld in wordt gestoken dan kan ik ook niks anders zeggen dan respect! Maar wat je al zei die zijn ook jaren bezig met dat opbouwen, de eeuh tweede groep petjes, de asociale dus, heeft meestal binnen ene maand lexuslook achterlichten, dikke radio en boombox, een soepblik van een uitlaat en is daarna klaar om te raggen.
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Roeltje 164

do jun 07, 2007 22:51

ik heb ook een petje :?

ben ik nu ook asociaal????
Ja :lol: :lol: 8)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 07, 2007 22:52

Na elk F1 wedstrijd de auto in warmrijden en daarna vlammen, heeerlijk....
Jij reed hem tenminste nog warm ;) Er zijn er velen die ik niet bij kan houden kort na vertrek, omdat ik ook rustig warm rij, 100 km/u is dan eigenlijk al te snel (korte bak :?).
is niet leeftijdgebonden hoor, gaat bij mij net zo... 8) 8)
Inderdaad kennelijk wel leeftijd gebonden. Ik draai dan altijd TWEE raampjes open.. :mrgreen:
Lange rechterarm zeker :wink: Of een smal autootje :lol:
Ik weet niet hoe dat in een Giulia werkt, maar er zijn auto's waarbij de bestuurder heel goed bij de slinger van het linker achterraampje kan ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Dinky Boy
Miniaturista

do jun 07, 2007 23:04

Ik weet niet hoe dat in een Giulia werkt, maar er zijn auto's waarbij de bestuurder heel goed bij de slinger van het linker achterraampje kan ;)
Die Juul heeft een tochtruitje met draaiknop, dus zoveel stelt die actie met twee raampjes opendraaien nou ook weer niet voor :biggrin:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 07, 2007 23:12

Zelfde idee als een Alfetta GT(V) (van de gewone Alfetta weet ik het niet)?
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Tonio
Guru
Guru

do jun 07, 2007 23:17

Hihihi als we zo beginnen :D :D!? Er zijn zelfs auto's waarin je bijna niets meer hoeft te doen... In m'n doordeweekse 147 zie je op het navigatiescherm al dat er een tunnel of viaduct aankomt, en dan heb je nog tijd genoeg om met je linker pink even allevier de electrische raampjes een stukkie open te doen. Maar dat doe ik niet en ik geef geen gas bij, want dan zou je slechts een dieselronk horen... en de aircokoeling wordt minder.... en de extra roet is slecht voor het milieu achter je.... Heel veel minpunten die je allemaal NIET hebt in een Giulia met brulpijp!!
Vandaar dat die zo leuk blijft :D :D :D !!!

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 07, 2007 23:39

Ja maar die raampjes *draai* je niet open ;) Ik weet er alles van, ik heb niet eens meer zulke raampjes (komt ooit wel weer).

Ook geen airco, al ben ik daar in de Mazda wel mee bezig (als ik het systeem dicht krijg :?). De Alfa heeft al wel erko (nee geen arko, slechts Een Raam Kan Open :mrgreen:).
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

Tonio
Guru
Guru

vr jun 08, 2007 00:31

Lange rechterarm zeker :wink: Of een smal autootje :lol:
Sterke arm. :wink:
Geloof het of niet, ik ben linkshandig! :wink:

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 08, 2007 02:16

met petjes.

Wat een topic.

Ik vind het zelf ook wel leuk om mijn eigen geluid te horen in een tunnel. (westerscheldetunnel bijvoorbeeld) :lol:
Wie is er niet trots op zijn auto,of het geluid ervan.
Het zou wel heel erg zijn als je zegt, Owneej een tunnelllll en jahoor raampies dicht in zijn vrij zetten en bollen maar. NOT !!!!

Jah degene die hem vergallen met een allemaal verschillende gekleurde spoilers,jeuj.
Ik zelf vindt een uitgebouwde auto niet lelijk.Maar houd het dan wel bij 1 kleur. Of dezelfde bij behoordende sideskirt,spoiler of wat dan ook.
Ik heb altijd zoiets,het moet af zijn.

En dat is die van mij ook NOG niet hoor hahaha.

En jah der zijn van die johnny's die hun auto testen voor een terras.Met 230 voorbij vliegen en
dan ook nog proberen een biertje te bestellen. ( he verdikkie mis,nog een X 2min later hey daar is ie weer)

Ik geef ook wel eens gas maar op plekken waar het kan,ik draag een !!! PET !!! Oorbellen Poeheej. :? (petje af hoor :? de beste ) :P
Wat wil je nog meer? Piercings,Tattoo's. Dan zou ik op den duur al 400km/h kunne rijden.En 380 db aan Muziek.
Dan kocht ik wel 80 petjes op een week.Al is het alleen maar voor het soundsystem of JBL

Kheb mijn oma ook eens een pet gegeven,maar die heeft een rollator. >>>Loopt<<< 350 en dan probeert ze in de gangetjes belletje te lellen.( 400 deuren en 10 geraakt, lachwekkend zo'n Oma)

Nee maar effe door alle gekkigheid heen.

Der zijn een zooitje randdebielen op de weg.
Ik heb ook wel eens gek gedaan. B.V met 180 (waar je 50 mag)over een lange weg, eignelijk soort stadje van km of 4 vliegen.
Omdat je in een discotheek staat en dan om 05:15 vertekt omdat je om 6uur moet werken (kwas wel BOB).
En ik zeg et op plekken waar het kan,en in principe kon het hier wel rond dit tijdstip.

En dan zeg ik niet van :thumbs: Cool man.

Iedereen doet wel eens dom,en denkt daar achteraf pas overna van Hmmz. :shock: (was ik dat)
Niet iederen over 1 kam scheren,zoals veel mensen hier doen ( ik bedoel Axel waar ik woon)
En waarschijnlijk hier ook.

Poverdikie zeg,wat een verhaal.

Ik ben 23,
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super