De auto heeft 2 jaar stilgestaan, ik heb 'm, laat ons zeggen, "redelijk goedkoop" in mijn bezit gekregen.
Zonet even mee naar huis gereden (km of 2), dus net in de opwarmfase. Volgende vastgesteld (wisten we deels als wel)
- rook (afkomstig van verbrande olie) vooraan, lekt op de uitlaat. Ik vermoed (en hoop) afkomstig van een slechte klepdekselpakking, valt dit al eens voor bij vee-zessen ? Kan natuurlijk ook van turbo (kan dit ?) of koppakking afkomstig zijn. Zit daar nog wat dat kan lekken ? Heb nog niet behoorlijk kunnen bekijken.
- rijdt koud soepel, maar in de opwarmfase houdt ie wat in in 2de versnelling. Lijkt op 5 pitjes te lopen. Ik gok op "moet dringend terug losgereden worden". Door de stilstand dus ? Vuil uit de tank ? Misschien eens wat injector cleaner in de tank doen ? Nog specifieke V6 tips ? Is toch motronic ML ? Eventueel temperatuurqsensor een keertje doormeten ?
- zachte trilling in de koppeling bij vertrek, volgens mij door stilstand ? Beetje vliegroest op vliegwiel oid ?
Brand maar los. Deze motor is redelijk nieuw voor me