Hey.
Mja had ik er eigenlijk bij moeten vermelden gelijk he...
't is een Spider(916).
Dank jullie alvast voor't meedenken.
Greetz
ik heb het probleem bij een 146 gehad .
bij de GTV (turbo V6 ) 916 had ik regelmatig de accu leeg en is ook al eens vervangen , geen problemen gehad
wat wel een bekend probleem was wat ik bij die auto had was de electronica in het algemeen.
na de inbouw van een klasse3 alarm door een erkend bedrijf is de auto om onverklaarbare reden op een noodloopprogramma gekomen.
dat was dus op 4 cylinders , turbo uitgeschakeld , maximaal 5000 toeren , en alle lampjes op het dashboard branden tegelijk !
het heeft 2 weken geduurd totdat iemand van Alfa Romeo nederland uiteindelijk de storing kon verhelpen want geen enkele Alfa meetkast
kon dit probleem oplossen . kortom electronica van Alfa is altijd met een bepaalde onverklaarbaarheid.
maar goed , misschien dat iemand anders een wat gelukkiger oplossing weet ?
andere tip : de accu even aan een druppellader hangen en een nachtje goed doorladen , kan zijn dat ie gewoon te weinig vermogen op één of andere manier heeft .
ander voorbeeld : gisteren een motorrijder (ik was zelf ook op de motor) die net een nieuwe accu had en zijn motor hield er steeds mee op , alleen met startkabels weer aan de loop te krijgen, zijn dashboard was een kermis van lampjes en er werkte niets echt geweldig.
na even de accu door te meten tijdens het stationair lopen en tijdens beetje gas er op bleek dat zijn spanningsregelaar defect was.
kortom .. richting motorzaak gereden en vervangen .... hij belde me vanmorgen nog om te bedanken .
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166
Nu Porsche , Ducati , Fiat 500