SpiderV6

Probleem na accu vervangen

za mei 19, 2007 19:21

hey ik had nogmaals een vraagje.
nadat mijn accu is vervangen heb ik een probleem met de dagteller deze springt elke keer op nul als contact aan/uit/aan gaat, klokje middenconsole werkt ook niet meer en de regelbare dimming van de tellerverlichting gaat elke keer op de laagste stand als het contact aan/uit en weer aan gaat.
heb t idee dat er ergens een geheugenfunctie niet meer werkt?

greetz

Gebruikersavatar
pinin39
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 13:26
Locatie: borger
Contacteer: Website

RE: Probleem na accu vervangen

za mei 19, 2007 19:25

vreemd , op zich zou het kunnen dat je accu net niet genoeg stroom heeft . alleen zou die dan eerder niet starten als de
problemen die je nu beschrijft.

wat voor auto is het ? kan electronisch probleem zijn .

heb ooit na het vervangen van een accu een nieuwe boordcomputer moet kopen omdat de auto niet meer starte en eigenlijk helemaal niets meer deed , volgens de inbouwer bestond dat niet , volgens de dealer wel .... ze hebben het samsam toen opgelost .
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

SpiderV6

RE: Probleem na accu vervangen

za mei 19, 2007 19:26

Hey.
Mja had ik er eigenlijk bij moeten vermelden gelijk he...
't is een Spider(916).

Dank jullie alvast voor't meedenken.

Greetz

Gebruikersavatar
pinin39
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 13:26
Locatie: borger
Contacteer: Website

Re: RE: Probleem na accu vervangen

za mei 19, 2007 19:43

Hey.
Mja had ik er eigenlijk bij moeten vermelden gelijk he...
't is een Spider(916).

Dank jullie alvast voor't meedenken.

Greetz
ik heb het probleem bij een 146 gehad .
bij de GTV (turbo V6 ) 916 had ik regelmatig de accu leeg en is ook al eens vervangen , geen problemen gehad
wat wel een bekend probleem was wat ik bij die auto had was de electronica in het algemeen.

na de inbouw van een klasse3 alarm door een erkend bedrijf is de auto om onverklaarbare reden op een noodloopprogramma gekomen.
dat was dus op 4 cylinders , turbo uitgeschakeld , maximaal 5000 toeren , en alle lampjes op het dashboard branden tegelijk !
het heeft 2 weken geduurd totdat iemand van Alfa Romeo nederland uiteindelijk de storing kon verhelpen want geen enkele Alfa meetkast
kon dit probleem oplossen . kortom electronica van Alfa is altijd met een bepaalde onverklaarbaarheid.

maar goed , misschien dat iemand anders een wat gelukkiger oplossing weet ?

andere tip : de accu even aan een druppellader hangen en een nachtje goed doorladen , kan zijn dat ie gewoon te weinig vermogen op één of andere manier heeft .

ander voorbeeld : gisteren een motorrijder (ik was zelf ook op de motor) die net een nieuwe accu had en zijn motor hield er steeds mee op , alleen met startkabels weer aan de loop te krijgen, zijn dashboard was een kermis van lampjes en er werkte niets echt geweldig.

na even de accu door te meten tijdens het stationair lopen en tijdens beetje gas er op bleek dat zijn spanningsregelaar defect was.
kortom .. richting motorzaak gereden en vervangen .... hij belde me vanmorgen nog om te bedanken .
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Terug naar “Algemene Technische vragen”