Welkom op het forum met je mooie Alfa.
Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ik ooit ook een Spider gehad. Negen jaar lang!
Zo goed beviel de wagen mij. Omdat ik nu een kleintje erbij heb is de Spider vervangen door een GTV.
Veel plezier met je Spider en wat je koppelingsplaten betreft het volgende.
Ik neem aan de de platen net versleten zijn. Als je volgas gas NADAT je de koppeling volledig hebt laten opkomen:
- Slipte de koppeling dan door?
Zo ja, andere platen met een hogere wrijvingscoefficient of andere koppeling inclusief drukgroep.
Zo nee, gewoon standaard platen.
Maar dan geen onverstandige stoplichtsprintjes. Zo van 5000 toeren en maar laten slippen de koppeling.
Dan gaat elke koppeling kapot ook met 100 pk.
Onder het gezegde, "door schande word men wijs" kan ik ook wel wat aandachtspunten aankaarten:
- Koppeling
Let op dat de hoofdkoppelcilinder en de hulpkoppelcilinder niet lekken, deze willen bij Alfa nog weleens lek raken. Let ook op dat de koppelingsbediening niet overmatig zwaar gaat, als dit wel zo is dan kan dat duiden op defecte koppelingscilinders maar het kan ook duiden op een defecte koppeling. Let er ook op dat de koppeling niet slipt. De koppeling vervangen op een V6 Turbo is een vreselijk dure grap, 1000-1200 euro. Hier wil je dus zeker geen risico mee nemen tenzij de prijs van de auto er naar is....
Koppelingskit Tb € 276.43 ex BTW. Prijs mei 2005.
monteren, reken maar op een uurtje of 6 tot 8 werk
Beide de V6 Turbo's misschien dat het wat goedkoper kan voor een 3.0 V6