super98
Newbie
Newbie

Passen Cromodora's van een Bertone ook onder een Supertje?

wo mar 16, 2005 16:48

Ik heb zelf een Supertje en kan van een vriend zijn Cromodora velgen overnemen. Die velgen zitten nu onder zijn Bertone.

Enig zoeken op internet leveren mij de volgende gegevens op (www.ARparts.nl):
:arrow: Cromodora, 6Jx14, ET 23, 4x108mm Spider/Bertone
:arrow: Cromodora, 6Jx14, ET 30, 4x108mm Giulia/ Berlina

Passen zijn velgen wel op mijn Supertje :?:

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Ewoud
(Oo=\/=oO)

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Passen Cromodora's van een Bertone ook onder een Supertj

wo mar 16, 2005 16:54

Ik heb op mijn supertje GB's van een bertje met oorspronkelijk dus een ET van 26. Achter heb ik die laten afdraaien tot een ET van 38. Hangt ook weer af van het soort band, je binnenrandjes in je achterspatbord, de staat van de ophangrubbers in je achteras......... Succes!
Dirk - Giulia2000TS

Carabinieri
Full Member
Full Member

wo mar 16, 2005 17:00

Hallo Ewoud,

Die gegevens die je hebt gevonden kloppen. Normaal gesproken passen velgen die onder een bert/spider passen niet onder een giulia/berlina, andersom gaat het wel. Die voor een bert/spider liggen minder diep door hun lagere et-waarde en lopen daardoor dus aan in je wielkasten.

Nu het antwoord op je vraag, als je vriend cromodora's hebben met een et-waarde bedoelt voor een bert dan passen ze niet. Heeft hij velgen met een et-waarde voor giulia/berlina, dan heb je geluk dan passen ze wel.

Kortom je zult de et-waarde moeten meten of anders als het mogelijk is even de velgen passen.

Groeten en succes

juultje
Guru
Guru

do mar 17, 2005 07:30

Klopt allemaal.

@Dirk , het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe breed de velg is die et 30 hoort natuurlijk bij 6J :wink:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Passen Cromodora's van een Bertone ook onder een Sup

ma mar 21, 2005 10:33

Klopt allemaal.

@Dirk , het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe breed de velg is die et 30 hoort natuurlijk bij 6J :wink:
:oops: :oops: :oops: Das waar...
Dirk - Giulia2000TS

Kabouter
Junior Member
Junior Member

Re: RE: Passen Cromodora's van een Bertone ook onder een Sup

wo mar 30, 2005 15:42

Die gegevens die je hebt gevonden kloppen. Normaal gesproken passen velgen die onder een bert/spider passen niet onder een giulia/berlina, andersom gaat het wel. Die voor een bert/spider liggen minder diep door hun lagere et-waarde en lopen daardoor dus aan in je wielkasten.

Nu het antwoord op je vraag, als je vriend cromodora's hebben met een et-waarde bedoelt voor een bert dan passen ze niet. Heeft hij velgen met een et-waarde voor giulia/berlina, dan heb je geluk dan passen ze wel.
Weet iemand wat de ET waarde is voor een 14" 5,5J velg voor onder een giulia met daarop 185/70 (past dat trouwens?)?

Ook ik kan aan velgen komen die onder een bertone vandaan komen. Ik begrijp dat je ze evt. af kan laten draaien. Is dat een duur grapje?

Groeten, Bas

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 30, 2005 16:30

185/70 gaat wel passen. Iets mooier is een iets lagere band dus een 65 ofzo. Maar dat is persoonlijk. De ET voor die 5,5J heb ik geen idee van. Afdraaien weet ik wel, kost iets van 8 euro per velg bij www.develgendokter.nl Maar dat kan niet zomaar straffeloos bij elke velg. Er moet wel wat overblijven tenslotte...
Dirk - Giulia2000TS

super98
Newbie
Newbie

wo mar 30, 2005 16:40

Hallo Bas,

De maat 185/70R14 past op een 14" 5,5J velg. Ik zit zelf te denken om Pirelli's P3000E aan te schaffen. Een andere Superrijder heeft daar goede ervaringen mee en de band staat de auto prima.

De ET waarde weet ik niet, iemand?

Groet,
Ewoud
(Oo=\/=oO)

Terug naar “Algemene Technische vragen”