Zijn hier ook afbeeldingen van? Ik zie het niet helemaal. Deze materie is ook nieuw voor mij, ik ben me erin aan het verdiepen omdat m'n Giulia toe is aan een ander hart en een 2L. TS lijkt me een leuke uitdaging.
Ooit heeft in een Klaverblaadje een tekening gestaan (eenvoudig schetsje). Maar in welk nummer....?? Zodra ik een week vakantie heb ga ik zoeken. Het ging over een low-budget oplossing om een Alfetta- of Giulietta-motor over te bouwen in een Giulia. Maar in principe is dat het zelfde verhaal als met een 75-blok.
De prise-as van een Giulia versnellingsbak heeft een smal uiteinde aan de voorkant, dat schuift dan met een toplagertje in de achterzijde van de krukas. Een Alfetta/Giulietta/75 blok heeft niet de benodigde uitsparing in de krukas, vandaar dat er eerst een gat in geboord moet worden. Preciesiewerk voor een revisiebedrijf.
De low-budget oplossing was overigens als volgt: Men neme een slijptol, en hale daarmee gewoon het uiteinde van die Giulia prise-as af...!! Onder het mom van: Als het niet past, dan is dit de goedkoopste manier om het pas te maken..... - Carterpan en oliepomp etc. kun je overschroeven. (Blijkbaar werkte dat ook, maar zelf zou ik kiezen voor krukas aanpassen...)