Hoi,
Ik weet dat bij sommige merken autos een tweede radiator
ventilator geplaatst wordt als de auto met een trekhaak geleverd
wordt.
Is dit ook voor de 33 gedaan?
Groeten,
Gerrelt.

Volgens mij hebben die niet dezelfde radiator.Ik ga er dan even van uit dat die dezelfde radiator gebruikt...

En kun je die in een type 1/2 retrofitten? Gewoon nieuwsgierig...
Overigens is het bij een type 3 beter voor elkaar dan bij een type 1/2, omdat de radiator van een type 3 groter is.
Ik heb vervangen: Waterpomp, thermostaat, radiateur, kachelradiateur, thermocontact..Volgens mij hebben die niet dezelfde radiator.Ik ga er dan even van uit dat die dezelfde radiator gebruikt...
Het koelsysteem van een 33 is inderdaad niet overbemeten. Maar in goede staat zeker toereikend. Ik heb zelf gehad dat m'n fan bijna continu draaide, zelfs op de snelweg. Na het vervangen van de radiator was dit verholpen, de oude zat waarschijnlijk gewoon gedeeltelijk verstopt. Dit om aan te geven dat je met een koelsysteem in goede staat niet zoveel problemen hoeft te verwachten denk ik.
Overigens is het bij een type 3 beter voor elkaar dan bij een type 1/2, omdat de radiator van een type 3 groter is.

Wat moet er aangepast worden om een 164 radiateur + fan in te bouwen? Of bedoelde je alleen de fan/radiateur?eentje van een 164 inbouwen, heb je NOOIT meer problemen
Ik denk het wel, dat staat nog op het projectenlijstje voor m'n type 2 als die het 16v carbs blok erin krijgt.En kun je die in een type 1/2 retrofitten? Gewoon nieuwsgierig...