Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 21:57

Dus als ik het goed begrijp is het niet zo moeilijk om een blok van een eerste type 164 te gebruiken? Dat is namelijk mijn idee.... Om een 164 eerste serie te kopen, te strippen en het blok te gebruiken voor mijn 75 1.8 IE.... Wat moet er dan allemaal mee verhuizen? Ik neem aan dat de kabelboom en computer ook mee moeten verhuizen? Hoe zit het dan met de uitlaat? Het blok ligt namelijk andersom in de 75...Kan ik dan het spruitstuk van mijn 1.8 IE gebruiken? of moet ik toch echt een spruitstuk van ene TS zien te bemachtigen? Nog meer specifiek spul dat per se van een 75 TS moet komen?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8065
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:07

Dus als ik het goed begrijp is het niet zo moeilijk om een blok van een eerste type 164 te gebruiken? Dat is namelijk mijn idee.... Om een 164 eerste serie te kopen, te strippen en het blok te gebruiken voor mijn 75 1.8 IE.... Wat moet er dan allemaal mee verhuizen? Ik neem aan dat de kabelboom en computer ook mee moeten verhuizen? Hoe zit het dan met de uitlaat? Het blok ligt namelijk andersom in de 75...Kan ik dan het spruitstuk van mijn 1.8 IE gebruiken? of moet ik toch echt een spruitstuk van ene TS zien te bemachtigen? Nog meer specifiek spul dat per se van een 75 TS moet komen?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nou dan snap je het volgens mij niet helemaal bas... :wink:
Dr is zowat niks eender wordt er gezegd en ook de plaatsing van diverse aangebouwde stukken (check de lijst van giuliettaevo eens..)
Ik was eenzelfde geintje van plan om een 75 te voorzien van een 155/164 blok>niet doen dus is t antwoord...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:09

Er wordt gesproken over de 164 FL en Super. Het eerste model heeft nog de "oude" motor... Die zou dus wel hetzelfde moeten zijn als die van de 75... Dan bedoel ik de 164 die tot medio 1993 geleverd is.... Met de oude grote koplampen....

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8065
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:28

Er wordt gesproken over de 164 FL en Super. Het eerste model heeft nog de "oude" motor... Die zou dus wel hetzelfde moeten zijn als die van de 75... Dan bedoel ik de 164 die tot medio 1993 geleverd is.... Met de oude grote koplampen....

Groetjes,
Alfagek
Bas
Dat is dan nog een motor met 2 stroomverdelers zoals in de 75?
Geen idee of t dan wel kan.
Indien yes , plaats t hier ,dan weten we het zeker... 8) :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:30

Heeft idd 2 stroomverdelers...
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:31

Maar dat blok is toch ook wel anders hoor. Verdelers hangen geloof ik aan weerszijden van de kop bijvoorbeeld. Motorsteunen zullen anders zijn denk ik. Vliegwiel zal ook wel anders zijn, omdat daar bij de 164 de koppeling aanhangt en deze ook maar 1 vliegwiel heeft. En dan hebben we het nog niet over het kleinere grut en de kabelboom. Die zal fysiek ook wel anders zijn :arrow: niet zo lekker in de 75 passen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8065
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:31

Hmm plaatje van toevallig, krijg m zo niet op de film.. :?
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:32

U vraagt...

Afbeelding
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:33

Maar dat blok is toch ook wel anders hoor. Verdelers hangen geloof ik aan weerszijden van de kop bijvoorbeeld. Motorsteunen zullen anders zijn denk ik. Vliegwiel zal ook wel anders zijn, omdat daar bij de 164 de koppeling aanhangt en deze ook maar 1 vliegwiel heeft. En dan hebben we het nog niet over het kleinere grut en de kabelboom. Die zal fysiek ook wel anders zijn :arrow: niet zo lekker in de 75 passen.
Dit wou ik dus weten... Gaat het gewoon passen. Niet zomaar, dus. Toch mar eens even verder kijken en denken wat we gaan doen...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:36

Zoek de verschillen...

Afbeelding
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8065
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:38

Die ene stroomverdeler zit in je schutbord.. :mrgreen:
Is wellicht over te zetten naar de plaats waar ie hoort (in een transaxle toch iig) maar spruitstukken enzo zijn mi toch 'drastisch niet t zelfde'... :?
Als je er een donor transaxle ts blok naast hebt kun je misschien een aantal delen uitwisselen?
Bas wellicht eenvoudiger voor wat extra pk's>dr is een squadrachip nu voor de 1.8 ie... :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8955
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 22:39

Het ziet er wel doenlijk uit, maar geen alternatief voor een 75-blok eigenlijk. Met een beetje geluk loop je voor niet teveel nog tegen een TS aan waar de body wegrot om de motor heen en dan kosten ze de wereld niet, al moet ik toegeven dat ze schaars worden. Zal wel komen omdat allerlei eikels ze slopen :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8065
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

di mei 08, 2007 23:02

........ Zal wel komen omdat allerlei eikels ze slopen :wink:
Maar daar hoor jij niet bij he... :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

wo mei 09, 2007 06:45

Die ene stroomverdeler zit in je schutbord.. :mrgreen:
Is wellicht over te zetten naar de plaats waar ie hoort (in een transaxle toch iig) maar spruitstukken enzo zijn mi toch 'drastisch niet t zelfde'... :?
Als je er een donor transaxle ts blok naast hebt kun je misschien een aantal delen uitwisselen?
Bas wellicht eenvoudiger voor wat extra pk's>dr is een squadrachip nu voor de 1.8 ie... :wink:
Grtz,fRank
Squadra chip levert nou niet echt noemenswaardig meer vermogen.... Bij een Turbo zou ik zeggen: "ja, doen" maar bij een niet Turbo heeft het echt niet zoveel nut. Dan kan ik dat geld beter extra steken in het vinden van een rotte 75 TS met redelijk blok. Blok is meestal nog wel redelijk tot goed, dus het zou moeten lukken... Als er tenminste niet van die eikels mij voor zijn die het ding dan helemaal willen strippen, tenzij ze mij dan weer de motor en toebehoren voor weinig willen schenken;)

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: verschil motor 155 ts 8v vs 75 ts 8v

wo mei 09, 2007 10:01

Is het mogelijk om een 164 TS kop te gebruiken op een 75TS onderblok - waarbij je het inlaatspruitstuk van de 75 TS motor op de 164TS kop overzet?

De verdeler aan de achterkant kan je afsluiten/verwijderen, evenals de voorkant en vervangen door een programmeerbare ontsteking.

Terug naar “Algemene Technische vragen”