...Maar ik vond filerijden en manoeuvreren zonder traditionele koppeling heel onwennig. ...
dat is wel een reden om een Selespeed te laten gaan, lijkt me bijzonder vervelend.
Je had dus onmiddelijk in de gaten wat je vrouw ermee had uitgevreten gistermiddag
... schakel je gewoon zelf in de +/- positie
dat lijkt mij nou zo weinig uithalen als die paar bijgeleverde trappen zo lang zijn.
... Daar moeten er zeker minimaal 3 bij excl. achteruit
dat bevestigt dus mijn voorgevoel. Jammer dat die italianen zo lang hebben vastgehouden aan het zelf "roeren", want met het hedendaagse drukke verkeer en de meest idiote obstakels op de weg voel ik steeds meer voor een automaat die ook op een rustig, bochtig weggetje (lees: vakantieomgeving) volop plezier biedt. Waarom kopen ze nou niet gewoon bij diezelfde leverancier die in Beieren goede zaken doet? Dat zijn magnifique bakken.
... Q-system ... is dat geen sportronic in een 156

dat heb ik ook gedacht, maar ik twijfel omdat er in de 156 een ouderwetse pook ingeprikt staat. Of heb ik dat gedroomd? Wie rijdt er met een 156 Q-system? Wellicht is dat ook bij een 166 leverbaar geweest?
Eigenlijk is mijn vraag een beetje retorisch, als je tenminste uitgaat van de keuze voor 1 model. Want een Sportronic is/was niet in een 147 te krijgen en een Selespeed niet in een 166. Als je echt uit deze drie optie wil kiezen kom je automatisch uit bij een 156, toch? Ondanks dat ik de 156 een hele mooie Alfa vind, vind ik de 166 al vanaf het allereerste begin een echt een schoonheid van de bovenste plank. Maar ja, de 147, ook knap, zou naar economische overwegingen een rationelere keuze zijn. Dilemma, dilemma's
Bij twijfel niet doen?