jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Gumball 2007 nog gezien?

vr mei 04, 2007 11:01

Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 04, 2007 11:08

Moest er van komen, jammer dat de onschuldigen weer de pineut zijn.

Was sowieso al geen voorstander van dit evenement voor rijke petjes. Hopelijk worden hier lessen uit getrokken en was dit de laatste editie.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 04, 2007 11:15

Mee eens. Dat zoiets mag bestaan is pure klassejustitie. En het 'plebs' vindt het nog mooi ook. Onbegrijpelijk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr mei 04, 2007 11:15

De Gumball Rally, die vorige week Amsterdam aandeed, is gestopt na een dodelijk ongeval in Macedonië.

Een Britse, door Techart getunede Porsche 911 is in Macedonië, in de buurt van Sturga frontaal op een tegenligger gebotst. De auto nam deel aan de Gumball 3000 rally. Bij het ongeluk kwam de 67-jarige bestuurder van aankomende auto om het leven. Zijn vrouw ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De 30-jarige bestuurder en de 32-jarige bijrijder van de Porsche zijn kort na het ongeluk bij een andere deelnemer ingestapt. Bij de Albanische grens zijn ze opgepakt. Ze kunnen maximaal dertig dagen in voorarrest worden gehouden. Er hangt hen een gevangenisstraf van maximaal een jaar boven het hoofd. Dat meldt de Engelse krant Herald Tribune. De bijrijder is inmiddels weer op vrije voeten.
De Gumball 3000 is een rally waarbij supersnelle auto’s 4.825 kilometer door Europa kruisen. Na het ongeval is de rally gestopt.

Een JAAR ???? :shock: :shock: Zijn ze niet een nulletje vergeten. ?

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Speeder

Re: RE: Gumball 2007 nog gezien?

vr mei 04, 2007 12:12

De Gumball Rally, die vorige week Amsterdam aandeed, is gestopt na een dodelijk ongeval in Macedonië.

Een Britse, door Techart getunede Porsche 911 is in Macedonië, in de buurt van Sturga frontaal op een tegenligger gebotst. De auto nam deel aan de Gumball 3000 rally. Bij het ongeluk kwam de 67-jarige bestuurder van aankomende auto om het leven. Zijn vrouw ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De 30-jarige bestuurder en de 32-jarige bijrijder van de Porsche zijn kort na het ongeluk bij een andere deelnemer ingestapt. Bij de Albanische grens zijn ze opgepakt. Ze kunnen maximaal dertig dagen in voorarrest worden gehouden. Er hangt hen een gevangenisstraf van maximaal een jaar boven het hoofd. Dat meldt de Engelse krant Herald Tribune. De bijrijder is inmiddels weer op vrije voeten.
De Gumball 3000 is een rally waarbij supersnelle auto’s 4.825 kilometer door Europa kruisen. Na het ongeval is de rally gestopt.

Een JAAR ???? :shock: :shock: Zijn ze niet een nulletje vergeten. ?

Leo.
Persoonlijk vind ik de Gumball 3000 helemaal geen slechte rally. Het is aan de deelnemers om zich aan te passen aan de omstandigheden, en geldende wetten. Het is belachelijk dat dat de bestuurder van Porsche 911 Techart een rij auto's in gaat halen voor een kruispunt. Roekeloos rijgedrag, en dat dient bestraft te worden.

Tragisch genoeg moest de bestuurder van de tegemoetkomende auto hierbij zijn leven laten :cry:

ErwinV6

vr mei 04, 2007 14:01

Stelletje kl***zakken! :evil:
Direct weer een aanleiding voor mijnheer Spee om te kijken of niet alle rally's in Nederland verboden kunnen worden :evil: :evil:
Waar gaat dit over mijnheer Spee????

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 04, 2007 14:15

Dat krijg je er nou van. Een losgeslagen 'rally' op een niet-afgesloten parcours loopt dodelijk uit de hand (was een kwestie van wachten natuurlijk) en ineens zijn ALLE rally's doelwit van de ik-gun-jou-je-pleziertje-niet-maffia.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr mei 04, 2007 16:44

De "feiten" zijn nogal wisselend. Zo zou de bestuurder van de vw golf door een hartaanval het ongeluk veroorzaakt hebben...

Het is in principe een toerrit waarbij de deelnemers zelf er voor kiezen hoe hard ze rijden. Dat dit langer/duurder/sneller/extremer is dan de gemiddelde alfaclubrit maakt het misschien makkelijker om te veroordelen maar het kan tijdens een clubritje ook gebeuren!
Dirk - Giulia2000TS

Jorix

Re: RE: Gumball 2007 nog gezien?

vr mei 04, 2007 19:10

..Het is in principe een toerrit waarbij de deelnemers zelf er voor kiezen hoe hard ze rijden. Dat dit langer/duurder/sneller/extremer is dan de gemiddelde alfaclubrit maakt het misschien makkelijker om te veroordelen maar het kan tijdens een clubritje ook gebeuren!
Ik denk dat het ook een rol speelt dat er overdag erg veel uren gereden en 's nachts tot in de kleine uurtjes gefeest wordt. Overdag zijn restanten van de eventuele alcohol van de nacht daarvoor nog wel aanwezig, plus door het gebrek aan slaap raak je uitgeput en dat gaat ten koste van je concentratie. Met die snelle vierwielers is een foutje dan zo gemaakt...

En ja, dit is heel erg generaliseren van mij. Er zullen ook teams meerijden die zich wel redelijk veilig door het overige verkeer bewegen.

Terug naar “Het Forum Café”