wat zijn eigenlijk de verschillen tussen deze motoren?
is die van een 155 om te bouwen naar een 75 blok?
heb al even gezocht maar kon zo snel niets vinden..............
Even dit topic afstoffen, wordt wellicht in de nabije toekomst actueel voor mij.wat zijn eigenlijk de verschillen tussen deze motoren?
is die van een 155 om te bouwen naar een 75 blok?
heb al even gezocht maar kon zo snel niets vinden..............
Even dit topic afstoffen, wordt wellicht in de nabije toekomst actueel voor mij.
Mijn vraag; kan een 155 2.0 8v tor (evt met plundra van een donor 2.0 carbs nord) zover omgeknutseld worden dat ie in een 75 dienst kan doen? Past bv oliepomp/vliegwiel/carter? En is de eletriek + DISbobines +pjoeter 'simpelweg' over te bouwen?Iemand?
Grtz,fRank
Ok samenvattend geen goed idee....- krukas is anders door andere slag.
- thermostaat zit aan de achterkant van de cilinderkop, misschien lastig met schutbord.
- inlaat spruitstuk is anders, ook niet te wisselen.
- nokkenasversteller zit aan zijkant, geen probleem.
- multiriem ipv v-snaar, niet noodzakelijk een probleem.
- dynamo aan andere kant, niet echt een probleem.
- startmotors zijn verschillend.
- carterpan is helemaal anders, wisselen is op het oog niet mogelijk.
- oliefilter/pomp is helemaal anders, (klein) oliefilter past alleen zonder warmtewisselaar ivm linker motorsteun (bestuurderskant).
- onderblok is in zijn geheel korter, voornamelijk aan achterkant, zou dus een spacer voor gemaakt moeten worden.
- vliegwiel is anders maar wel te wisselen volgens mij.
- uitlaatspruitstukken zijn anders, 75 spruitstukken kunnen wel eens in conflict komen met het oliefilter.
Al met al lijkt het mij veel werk om een dergelijke motor in een 75 te bouwen. alleen maar leuk om iets speciaals te bouwen, bv turbo.![]()
Heb beide blokken in de schuur liggen, mag ze komen vergelijken als je wilt....kom uit Cuijk onder Nijmegen.
Groeten Remco
inlaat verwarmen had ik gezien bij de 75, maar wat is hier het nut van?De inlaat is bij een 155 ook niet verwarmd, het koelwater verlaat aan de achterzijde het blok.
Is niet alleen verwarmen... Maar ook koelen... oa. bedoeld om je inlaat temperatuur een beetje constant te krijgen (zie ook koelwateraansluiting aan je gasklephuis). Denk dat koelen van het inlaatspruitstuk zeker voortkomt uit het carbs verhaal. Je wilt je benzine niet verdampt hebben voordat het aangezogen wordt.he, een heel oud topic van mij....
maar goed, wat is hier het nut van:
inlaat verwarmen had ik gezien bij de 75, maar wat is hier het nut van?De inlaat is bij een 155 ook niet verwarmd, het koelwater verlaat aan de achterzijde het blok.