Roeltje 164

Foutje bedankt!!

di apr 17, 2007 17:56

Het zal je gebeuren.....

Oproep aan klanten van Shell Station Ridderkerk (Burg. De Zeeuwstraat)
16/04/2007

Op vrijdagavond 13 april is het Shell station aan de Burgemeester De Zeeuwstraat in Ridderkerk verkeerd bevoorraad. Hierdoor hebben vanaf vrijdagavond 13 april 22.30 uur tot en met zondagmiddag 15 april 12.30 uur, automobilisten een mengsel van benzine en diesel gekocht. Dit kan mogelijk schadelijke gevolgen hebben voor de motor.

Heeft u in bovengenoemde periode bij het tankstation aan de Burgemeester De Zeeuwstraat 3 in Ridderkerk, Euro 95, diesel of Shell V-Power benzine getankt dan roepen wij u dringend op om vanaf dinsdagochtend contact op te nemen met Shell Klantenservice: 0900-2022710 (1ct/min). Wij zullen u dan informeren over de te nemen maatregelen. Shell vindt dit een uitermate vervelende zaak en biedt haar klanten verontschuldigingen aan voor het ongemak.

Bovenstaand probleem heeft zich uitsluitend voorgedaan bij Shell station Ridderkerk gedurende bovengenoemde periode. Inmiddels zijn de voorraadtanks leeggepompt, de leidingen doorgespoeld en de voorraadtanks met de juiste brandstoffen gevuld. Het station opereert inmiddels weer naar behoren.

bron ; Shell

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Foutje bedankt!!

di apr 17, 2007 18:06

ach, foutjes maken is menselijk toch ;-)

misschien lag het wel aan het weer :P
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Speeder

di apr 17, 2007 18:16

Zou het alleen de benzinetank geweest zijn waar diesel bij gepompt is, of ook de dieseltank waar benzine bij gepompt is? Als de verhoudingen niet al te gek zijn, zullen de meeste auto's er wellicht niet heel veel schade aan over houden. Toch zou ik me aardig genept voelen.

Het zou me niet verbazen als er een aantal schadeclaims die kant op gaan...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 17, 2007 18:26

Zoiets gebeurt wel vaker, ik kan me herinneren dat hier in de regio een keer benzine uit de dieselpomp kwam. Dat heeft aardig wat auto's de das omgedaan die dag...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di apr 17, 2007 18:45

ze kenne op zn minst wel je tank vergoeden toch (de inhoud dan he ;-) )lijkt me wel logisch al staat dat er dan weer niet bij...
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Roeltje 164

di apr 17, 2007 19:07

Ik heb het een keer met mijn oude 75 gehad, maar die stopte er toch mooi mee, diesel bij benzine en het beessie heb nooit meer lekker gelopen.... :cry:

Andretti Molletti

di apr 17, 2007 19:19

Als je, hoeveel procent dan ook, benzine in je moderne Common Rail of pompverstuiver motor hebt of hebt gehad, dan is per definitie de levensduur verkort van het geheel.
De nauwe toleranties en de daarbij behorende hoge inspuitdrukken en dus krachten zorgen ervoor dat als er maar eventjes geen smering van de dieselolie in je mechanisch systeem is er schade veroorzaakt wordt in de vorm van versnelde slijtage.
Kijk je naar de handelswijze van sommige importeurs betreffende benzine tanken in een diesel, dan begrijp je dat dit geen onzin is. O.a. Volvo verbiedt het ons auto's van hun (die nog in de garantie zitten) leeg te halen.
Bij dit soort calamiteiten is het vaak zo dat er een permanente WW opstelling staat om auto's leeg te halen, al lees ik tussen de regels door dat de verhoudingen zo waren dat klanten er gewoon mee wegkwamen.
Ergo conclusio: indien benzine meegetankt is in een (moderne) diesel is de schade niet een tankinhoud, maar de pas over 3 jaar ipv 8 jaar overleden inspuitpomp en dergelijke... zie het dan maar eens terug te halen.
Vraag aan Shell is dus te garanderen dat deze fout geen versnelde slijtage aan de diverse motor en inspuitdelen gegeven heeft. (En dit te bewijzen).
Voor de benzinerijders die evt diesel hebben getankt met de benzine mee... ga maar eens olie peilen!!!
De benzine verbrand, maar deel vd diesel zakt naar beneden en komt in de olie terecht.. het oliepeil stijgt dus!! Indien dit zo is dan is de hoeveelheid diesel in de benzine behoorlijk!!
Schades aan benzine motoeren vallen wel mee, maar wederom de katalysator verouderd sneller.
JTS en dus direct ingespoten motoren kunnen nog slechter tegen diesel... is er een NOx kat aanwezig en of evt lineaire lambdasonde(s) dan zijn deze waarschijnlijk ook eerder afgeschreven...

Dus wees allen gewaarschuwd!!
Aan dit verhaal kunnen geen rechten ontleent worden en ik schrijf dit onafhankelijk van mijn werkgever!!
Toch wil ik jullie mijn persoonlijke mening gebaseerd op ervaringen niet onthouden ;)

Shell is rijk en heeft goede advocaten ;)

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di apr 17, 2007 20:15

via mijn werk tanken ongeveer 10 berijders per dag "fout"

je wil niet weten wat voor kosten dit zijn!!

en toch snap ik niet dat de producenten van auto's, brandstoftanks, vulhalzen en vulpistolen niet eens een weekje bij elkaar gaan zitten!!
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

di apr 17, 2007 20:31

Nou is het toch al zo dat je een diesel vulpistool niet in een benzine vulhals krijgt ivm de dikte.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Foutje bedankt!!

di apr 17, 2007 20:51

Nou is het toch al zo dat je een diesel vulpistool niet in een benzine vulhals krijgt ivm de dikte.
OK, maar de omgekeerde fout is tegenwoordig veel schadelijker...

Andretti Molletti

wo apr 18, 2007 00:43

En je wilt niet weten hoeveel mensen het wél lukt ;)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 18, 2007 01:29

Het is de baas van m'n moeder weleens gelukt om diesel te tanken in z'n benzine-auto ja. Als ik me niet vergis betrof dat een Espace.

En als ze toch aan de tankinstallaties gaan knutselen, mss ook de aansluiting van de bevoorrading zodanig maken dat tankauto's alleen nog diesel in dieselvoorraadtanks kwijt kunnen en benzine in benzinevoorraadtanks? Is het probleem uit de OP ook meteen uit de wereld (tenzij ze in Pernis zitten te pitten bij het vullen van de tankauto's :lol:).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 18, 2007 07:46

Ik heb eens een keer bij een tankstation op een Eindhovens industrieterrein gestaan. Daar kun je alleen diesel tanken. Ik stond daar met de Sprinter van het werk, en toen kwam er een veel te arrogant trutje met een nieuwe Audi A3 bij het tankstation staan. Ik stond wat naar haar te grijnzen omdat ik al hoorde dat het een benzine-A3 was. Zíj dacht dat ik stond te grijnzen omdat ik haar wel interessant vond, aan de afkeurende blik die ik terugkreeg te zin. Het vulpistool paste niet zo lekker in de vulhals, en toen stond ik natuurlijk hardop te lachen. Mevrouw wou zich niet laten kennen, en begon fanatiek de tank vol te druppelen met het vulpistool boven de vulhals. Ik vond het een mooi moment om mijn lunch te gebruiken, dus ik heb daar een kwartiertje staan kijken hoe ze stond te ploeteren. Op een gegeven moment werd het haar te gortig en vroeg ze of ik niet wat beters had te doen dan naar haar te staren. Ik zei dat ze me maar beter te vriend kon houden. Hoezo vroeg ze. Nou, jij gaat direct iemand nodig hebben om je van dit tochtige industrieterrein af te slepen... je hebt net je leasebak volgedruppeld met de foute brandstof. Nietes zei ze. Mijn vorige A3 reed ook op diesel! Ook goed. Ik heb haar laten vertrekken, en ik heb bij het verlaten van het industrieterrein nog vriendelijk naar haar gezwaaid toen ze stil stond :blue_lol: (Nee, ze was lang niet interessant genoeg om haar alsnog een sleepje aan te bieden :wink: )

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 18, 2007 12:10

Ik heb eens een keer bij een tankstation op een Eindhovens industrieterrein gestaan. Daar kun je alleen diesel tanken. Ik stond daar met de Sprinter van het werk, en toen kwam er een veel te arrogant trutje met een nieuwe Audi A3 bij het tankstation staan. Ik stond wat naar haar te grijnzen omdat ik al hoorde dat het een benzine-A3 was. Zíj dacht dat ik stond te grijnzen omdat ik haar wel interessant vond, aan de afkeurende blik die ik terugkreeg te zin. Het vulpistool paste niet zo lekker in de vulhals, en toen stond ik natuurlijk hardop te lachen. Mevrouw wou zich niet laten kennen, en begon fanatiek de tank vol te druppelen met het vulpistool boven de vulhals. Ik vond het een mooi moment om mijn lunch te gebruiken, dus ik heb daar een kwartiertje staan kijken hoe ze stond te ploeteren. Op een gegeven moment werd het haar te gortig en vroeg ze of ik niet wat beters had te doen dan naar haar te staren. Ik zei dat ze me maar beter te vriend kon houden. Hoezo vroeg ze. Nou, jij gaat direct iemand nodig hebben om je van dit tochtige industrieterrein af te slepen... je hebt net je leasebak volgedruppeld met de foute brandstof. Nietes zei ze. Mijn vorige A3 reed ook op diesel! Ook goed. Ik heb haar laten vertrekken, en ik heb bij het verlaten van het industrieterrein nog vriendelijk naar haar gezwaaid toen ze stil stond :blue_lol: (Nee, ze was lang niet interessant genoeg om haar alsnog een sleepje aan te bieden :wink: )
Afbeelding

Superverhaal!
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 18, 2007 18:17

Afbeelding

Superverhaal!
IDD , :jumping:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”