berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: stelinrichting handrem 105

vr apr 13, 2007 00:13

verlagen heeft er weinig mee te maken, je moet opkrikken onder de as en er dan steunen onder de kriksteunen plaatsen, vervolgens de krik weg. Dan pas de wielen weg!

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: stelinrichting handrem 105

vr apr 13, 2007 10:44

verlagen heeft er weinig mee te maken, je moet opkrikken onder de as en er dan steunen onder de kriksteunen plaatsen, vervolgens de krik weg. Dan pas de wielen weg!

:wink:
:thumbs:

dan ben ik een schijterd, is dat stevig genoeg, steunen onder die kriksteunen..?
156

elio
Guru
Guru

vr apr 13, 2007 11:03

hm, zeer interessant topic! :thumbs:
Ik moet dit dringend ook eens doen bij de Juul, ik kan hem met de hand verderduwen als de handrem op staat :shock:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 13, 2007 11:30

goed is dit: kabel terug stellen. Dat is niet conform, maar omdat veel mensen alleen via de kabel stellen heffen we dat probleem eerst op.
Dus kabel terug. (onder de auto naast de cardanas.)
Dan wielen achter er af. Dan met grote schroevendraaier erbij, de schijf zo draaien dat het gat op de aanlegflens correspondeert met het tandwiel op de ankerplaat. (achterzijde)
Dan het tandwiel verzetten. links of rechts, dat ligt aan welke kant vd auto. Je merk het vanzelf. Als de schijf NIET meer wil draaien, twee a drie klikjes terug. Dit aan beide zijdes. Vervolgens stel je middels de kabel de handrem zo af dat ie vier a vijf ratels doet alvorens ie vast zit.
Dan wielen erop, en probeer weg te rijden met aangetrokken handrem. Als dat niet of vrijwel niet lukt: Goed zo.
Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure.....

:P
Rik, als ik het goed begrijp moeten de schijven er dus niet af, om de schroef te verstellen? Of begrijp ik het verkeerd?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2007 13:02

voor te stellen hoeven ze er niet af :wink:

een lampje is wel makkelijk om door het gaatje te schijnen en snel het tandwieltje te vinden :D
156

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2007 13:05

Ik moet dit dringend ook eens doen bij de Juul, ik kan hem met de hand verderduwen als de handrem op staat :shock:
Ouote van Rik :wink:

"Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure..... "

zo te zien ben je toe aan nieuwe schoenen :cry:
156

elio
Guru
Guru

vr apr 13, 2007 13:13

"Lukt dat makkelijk: Ga nieuwe handremschoenen halen bij uw plaatselijke AR onderdelen boer, en herhaal de procedure..... "

Is dat niet enkel nadat je hebt geprobeerd de kabel aan te spannen? :wink:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Egbertone
Guru
Guru

vr apr 13, 2007 13:34

Rik, als ik het goed begrijp moeten de schijven er dus niet af, om de schroef te verstellen? Of begrijp ik het verkeerd?
Hoeven er niet af Joris.

Gewoon ff langsrijden bij m'n stalling, doen we dat even.

Egbertone
Guru
Guru

vr apr 13, 2007 13:37

dan ben ik een schijterd, is dat stevig genoeg, steunen onder die kriksteunen..?
Als de kriksteunen zelf stevig genoeg zijn wel ja...

Anders zet je het steuntje onder de kokerbalk. Als die niet stevig genoeg is......

... heeft het ook geen zin de handrem te stellen :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2007 20:26

Is dat niet enkel nadat je hebt geprobeerd de kabel aan te spannen? :wink:
excuse me :oops: probeer dat maar eerst :)
156

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 13, 2007 20:50

Hoeven er niet af Joris.

Gewoon ff langsrijden bij m'n stalling, doen we dat even.
Hoi Egbert, moet me daar inderdaad een keer op gaan richten. Ik kan nu zo door de handrem heen rijden. Als je hem nog twee tandjes verder terkt niet meer, maar ik wil gewoon een handrem hebben waarmee ik niet hoef te powerliften!!

Ik kom binnenkort wel een keer langs. Stuur je dan nog wel een PB
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”