Even een update:
Wat een kloteklus. Ding zit goed vast, seegering ligt ernaast maar nu. Heb aan de voorzijde de rand losgetikt van het blok, maar het wil voor geen meter. Zachtjes tikken tegen de achterkant mocht alleen baten dat ik de stukken van het kloteding afsloeg. Wie heeft de tip van de dag? Ik heb alles nu weer vol in de WD40 staan, ga vanavond weer even verder proberen.
@Speeder, dat wrikken met bandenijzer. Waar heb je staan wrikken? Aan de voorzijde van de koppelingscilinder denk ik ofniet? Zal vanavond eens even met een grote koevoet e.e.a. proberen. Maar het blijft knudde.
Soms is het inderdaad even een kl*teklus, en zit ie lekker vast. Zoals jij al gedaan hebt: WD40 ertussen! Je kan ook proberen iemand in de auto te laten zitten en de koppeling te laten bedienen en jij dan tikken met de hamer. Ik meen dat je dat ding ook rond kan draaien, maar dan moet je voor de zekerheid even naar de nieuwe kijken. Dan zou je eventueel met een grote tang (moordenaar) erop kunnen. Ik heb toen een rubber blok tegen mijn schurbord gezet, en daar het bandenijzer tegenaan gelegt. Zo maak je een soort van hefboom, vervolgens kracht uitoefenen op het bandenijzer.
...het is maar net wat je voor handen hebt