Nu na 17dkm zijn de voorbanden schuin afgesleten van binnen.
Misschien heeft iemand de standaard uitlijn waarden voor de alfa 33 1.4 zodat ik die kan vergelijken met die van de uitlijning van toen.(rapport is aanwezig).
Ben bij de kwik-fit

laat voor de grap je vier banden eens leeglopen en ga een stukje rijdenDe camber van een 33 staat vast (iets tussen 0,5 en 1,0 of zo?) en is bij een standaard setup idd niet instelbaar. Ik weet niet wat de invloed van (een eventueel verkeerde) bandenspanning op de slijtage is..
dus jij rijdt altijd met vier mensen in je auto ...........duhIs ie belast uitgelijnd? Dus met gewicht voor in de auto? Dit is erg belangrijk nl. Zal wel niet.
Nadenken Kas gewoon nadenken over wat ik net opschreef.2 man voorin staat ongeveer gelijk aan 2 X 70 kg. Je zal zien dat de uitlijnwaardes behoorlijk anders zullen zijn. Dat was vroeger bij de Alfasud ook al. Dat zou jij als 33 kenner moeten weten.
de onbudsman ben ik niet maar ze hebben hem "rechter" gezet (sporing heeft bijna evenveel uitspoor per kant) dan dat ie was (krom was ie al > camberverschil van meer dan een graad). daarbij zijn de wielen na meting rechter op gegaan (camber is minder negatief) dus als je er niets aan gedaan had waren ze al nog sneller aan de binnenkant afgesleten.Voor het uitlijnen had ik geen last van schuin afgesleten banden.
Mijn vraag is of het uitlijnen goed is uitgevoerd door kwik-fit ? Als dit niet het geval is kan ik mogelijk garantie claimen